REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Producenci spodziewają się skoku sprzedaży - liczą na efekt Wielkanocy

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 31-03-2009, 07:05
Producenci spodziewają się skoku sprzedaży - liczą na efekt Wielkanocy

Popyt na słodycze powinien się zwiększać jeszcze kilka lat. Wciąż kupujemy mniej czekolady niż konsumenci na zachodzie Europy. - Tempo, w jakim rośnie sprzedaż słodyczy od początku 2009 r., jest tylko nieco wolniejsze niż przed rokiem - mówi Maciej Dąbrowiecki, prezes spółki Storck Polska.

REKLAMA

Firma Nielsen podaje, że od lutego 2008 r. do stycznia 2009 r. wydaliśmy na słodycze czekoladowe niemal 4,3 mld zł, czyli o 13,5 proc. więcej niż rok wcześniej. O nieco ponad 17 proc., do ok. 1,33 mld zł, zwiększyła się natomiast sprzedaż ciastek.  

Prognoz nie podają producenci słodyczy notowani na warszawskiej giełdzie. W Wawelu usłyszeliśmy, że sprzedaż spółki utrzymuje się na stabilnym poziomie. Natomiast wyniki Mieszka mogą być w pierwszych trzech miesiącach tego roku lepsze od zakładanych.

- Można się spodziewać, że w pierwszym kwartale przychody producentów słodyczy będą wyższe niż przed rokiem. W górę poszły ceny, a popyt nie maleje - mówi Rzeczpospolitej Artur Iwański, analityk Erste Banku. Jego zdaniem z powodu drogich surowców - głównie ziarna kakaowego - oraz opakowań niższa niż rok temu może być jednak rentowność branży.

Gazeta informuje, że pomimo kryzysu tradycyjnie udany powinien być okres świąteczny. Przypada nań co roku od 8 do 10 proc. całorocznej sprzedaży branży. - W tym roku mamy więcej zamówień ze strony sieci niż przed ubiegłorocznymi świętami wielkanocnymi - wyjaśnia Dąbrowiecki.

Zwiększenia sprzedaży w okresie Wielkanocy oczekuje Nestle Polska. Prognozuje, że może być ona od 2 do 3 proc. wyższa niż w ubiegłym roku.

Spodziewając się większego popytu, większość firm wprowadziła ofertę wielkanocną. - Jak co roku odnotowujemy zwiększone zainteresowanie produktami świątecznymi - mówi Marta Pokutycka, kierownik komunikacji w Cadbury Wedel.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH