Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci toczą bój o rynek herbat mrożonych

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-07-2012, 14:29
Producenci toczą bój o rynek herbat mrożonych
Źródło fot.: mocca.bialystok.pl

Z roku na rok w Polsce rośnie spożycie herbat mrożonych (tzw. ice tea). Coraz więcej nowych marek wchodzi na ten rynek, a dotychczasowi liderzy nie chcą ustępować im miejsca, wprowadzając innowacje i nowości produktowe.

Z danych Nielsena wynika, że w okresie czerwiec'11-maj'12 konsumenci zakupili 178,201 mln litrów herbaty mrożonej, wydając 500,19 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, sprzedaż tych produktów pozostała stabilna w ujęciu wartościowym (1 proc. wzrostu), natomiast pod względem wolumenu wzrosła o 2,5 proc.

Rynkowymi liderami kategorii herbat mrożonych są Coca-Cola (marka Nestea Ice Tea) oraz PepsiCo (Lipton Ice Tea). Jeszcze do obecnego sezonu spały one spokojnie, gdyż oprócz herbat mrożonych marek własnych sieci handlowych oraz produktów o mniejszych udziałach (np. ice tea marki Costa od Horteksu oraz Ariva od Zbyszko Company), nie miały konkurentów mogących zagrozić ich pozycji. W 2012 r. o rynek postanowiły zawalczyć dwa duże przedsiębiorstwa: Maspex oraz Hoop.

Z początkiem marca br. Hoop wprowadził na polski rynek ice tea na licencji znanej marki zagranicznej. Sara Lee, producent herbaty Pickwick, udzielił licencji na produkcję i dystrybucję produktów Pickwick Ice Tea dla całej Grupy Kofola.

Tymczasem Maspex postawił na swoją znaną markę - Tymbark, która jest liderem na rynku soków, nektarów i napojów w Polsce. To także jedna z najbardziej wartościowych i najlepiej postrzeganych przez konsumentów marek. Na 100 Polaków, aż 98 dobrze zna Tymbark (źródło: SMG KRC, badania trackingowe, marzec 2011). Stworzono submarkę Tymbark Next, którą stanowi połączenie smaku dwóch owoców oraz zielonej herbaty. Produkt dedykowany jest w szczególności ludziom młodym. Sugerowana cena na półce to 2,49 zł. Koncern podjął już ostre działania marketingowe.

Firma nie chce na razie komentować wyników sprzedaży. - Za krótko produkt jest na rynku, aby już robić podsumowania. Po sezonie letnim będziemy mogli coś więcej powiedzieć. Mamy nadzieję, że pogoda nadal będzie piękna - bo jest to bardzo ważny czynnik dla napojów - komentuje Dorota Liszka, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej w Maspex. Jej zdaniem, rynek ice tea w Polsce jest w miarę stabilny i można budować jego wartość poprzez nowe propozycje, które wpływają na ożywienie kategorii.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • skat 10-07-2012, 07:56:
Stosowany do słodzenia glikozyd stewiolowy nie jest słodzikiem naturalnym. Stewia, to roślina , z której jest otrzymywany, nie można jednak deklarować, że jest naturalny .
  • smakosz 06-07-2012, 22:02:
piłem Pick Wicka :) smak rewelacyjny moim zdaniem lepszy niż Lipton czy Nestea, warto spróbować.
  • asdasd 06-07-2012, 17:54:
NEXT jest niesmaczny :/ ja tylko Nestea przełknę, tropical smaczny jest

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.