Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci toczą bój o rynek herbat mrożonych

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-07-2012, 14:29
Producenci toczą bój o rynek herbat mrożonych
Źródło fot.: mocca.bialystok.pl

Z roku na rok w Polsce rośnie spożycie herbat mrożonych (tzw. ice tea). Coraz więcej nowych marek wchodzi na ten rynek, a dotychczasowi liderzy nie chcą ustępować im miejsca, wprowadzając innowacje i nowości produktowe.

Z danych Nielsena wynika, że w okresie czerwiec'11-maj'12 konsumenci zakupili 178,201 mln litrów herbaty mrożonej, wydając 500,19 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, sprzedaż tych produktów pozostała stabilna w ujęciu wartościowym (1 proc. wzrostu), natomiast pod względem wolumenu wzrosła o 2,5 proc.

Rynkowymi liderami kategorii herbat mrożonych są Coca-Cola (marka Nestea Ice Tea) oraz PepsiCo (Lipton Ice Tea). Jeszcze do obecnego sezonu spały one spokojnie, gdyż oprócz herbat mrożonych marek własnych sieci handlowych oraz produktów o mniejszych udziałach (np. ice tea marki Costa od Horteksu oraz Ariva od Zbyszko Company), nie miały konkurentów mogących zagrozić ich pozycji. W 2012 r. o rynek postanowiły zawalczyć dwa duże przedsiębiorstwa: Maspex oraz Hoop.

Z początkiem marca br. Hoop wprowadził na polski rynek ice tea na licencji znanej marki zagranicznej. Sara Lee, producent herbaty Pickwick, udzielił licencji na produkcję i dystrybucję produktów Pickwick Ice Tea dla całej Grupy Kofola.

Tymczasem Maspex postawił na swoją znaną markę - Tymbark, która jest liderem na rynku soków, nektarów i napojów w Polsce. To także jedna z najbardziej wartościowych i najlepiej postrzeganych przez konsumentów marek. Na 100 Polaków, aż 98 dobrze zna Tymbark (źródło: SMG KRC, badania trackingowe, marzec 2011). Stworzono submarkę Tymbark Next, którą stanowi połączenie smaku dwóch owoców oraz zielonej herbaty. Produkt dedykowany jest w szczególności ludziom młodym. Sugerowana cena na półce to 2,49 zł. Koncern podjął już ostre działania marketingowe.

Firma nie chce na razie komentować wyników sprzedaży. - Za krótko produkt jest na rynku, aby już robić podsumowania. Po sezonie letnim będziemy mogli coś więcej powiedzieć. Mamy nadzieję, że pogoda nadal będzie piękna - bo jest to bardzo ważny czynnik dla napojów - komentuje Dorota Liszka, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej w Maspex. Jej zdaniem, rynek ice tea w Polsce jest w miarę stabilny i można budować jego wartość poprzez nowe propozycje, które wpływają na ożywienie kategorii.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • skat 10-07-2012, 07:56:
Stosowany do słodzenia glikozyd stewiolowy nie jest słodzikiem naturalnym. Stewia, to roślina , z której jest otrzymywany, nie można jednak deklarować, że jest naturalny .
  • smakosz 06-07-2012, 22:02:
piłem Pick Wicka :) smak rewelacyjny moim zdaniem lepszy niż Lipton czy Nestea, warto spróbować.
  • asdasd 06-07-2012, 17:54:
NEXT jest niesmaczny :/ ja tylko Nestea przełknę, tropical smaczny jest

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH