Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producent Johnnie Walkera: To my jesteśmy liderem rynku whisky!

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-01-2011, 14:49
Producent Johnnie Walkera: To my jesteśmy liderem rynku whisky!

Whisky Johnnie Walker należąca do koncernu Diageo odnotowuje w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy wysokie dwucyfrowe wzrosty, potwierdzając tym samym swoją pozycję lidera na polskim rynku. Uzasadnieniem w ujęciu krótko, jak i długookresowym jest sprzedaż wartościowa kluczowego wariantu marki Johnnie Walker - Johnnie Walker Red Label, która we wszystkich kanałach rośnie powyżej wzrostu wartości całego segmentu - informuje w komunikacie Diageo.

Johnnie Walker jest wśród najlepiej sprzedających się alkoholi mocnych na świecie (pozycja nr 3 po Smirnoff i Bacardi) i nr 1 na rynku whisky w Polsce. ":Marka stale utrzymuje swoją pozycję w dwóch kluczowych segmentach: Scotch Standard (Johnnie Walker Red Label) i Scotch Deluxe (Johnnie Walker Black Label). W okresie ostatnich 12 miesięcy (grudzień 2009 - listopad 2010) udziały tych dwóch wariantów w sprzedaży wartościowej na polskim rynku kształtowały się odpowiednio (w segmentach, w których operują): Johnnie Walker Red Label 34,6 proc., główny konkurent - 25,7 proc. i Johnnie Walker Black Label 43,6 proc., główny konkurent - 21,8 proc." - czytamy w komunikacie Diageo.

Kategoria whisky w Polsce charakteryzuje się od kilku już lat dużą dynamiką wzrostu. "Dwucyfrowe wzrosty, rzędu 20-22 proc. plasują całą kategorię w pierwszej trójce najszybciej rosnących kategorii alkoholi (wg danych za MAT październik- listopad 2010, tuż za koniakiem - 26,8 proc. wzrostu, ale z małej bazy i kategorią Ready-to-Drink - 23,3 proc.). Johnnie Walker jest liderem kategorii whisky w Polsce utrzymując w ostatnich kilkunastu miesiącach również dwucyfrowe wzrosty. Zarówno w ujęciu krótkookresowym (listopad 2010 do listopad 2009), jak i w ujęciu długookresowym (grudzień 2009 - listopad 2010, do analogicznego okresu rok wcześniej) sprzedaż wartościowa kluczowego wariantu marki - Johnnie Walker Red Label rośnie powyżej wzrostu wartości całego segmentu, z tego też wynika wzrost udziałów marki" - czytamy dalej.

Okres przedświąteczny w 2010 roku zmusił kategorię whisky do dynamicznych akcji promocyjnych, które zdecydowanie podniosły ilościowe wyniki sprzedaży. "Należy jednak pamiętać, że z punktu widzenia biznesowego kluczowe są miary wartościowe, pokazujące wartość sprzedaży w PLN, co odzwierciedla faktyczną pozycję danej marki w kategorii w długim okresie. Natomiast koncentrowanie się na samych udziałach ilościowych w krótkich okresach, jak ten przedświąteczny, które uwzględniają głównie sprzedaż sztukową, może zniekształcić obraz rzeczywistych udziałów danej marki w rynku" - podaje Diageo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kazik 22-01-2011, 22:03:
Jest kryzys to i ludzie piją byle co .
Nawet Johnniego Walkera (w przerwach golden loch )

Jedno i drugie z prawdziwą whisky ma nie wiele wspólnego...
  • observatore 22-01-2011, 21:41:
no nie wiem, czy przypadkiem golden loch sprzedawany przez biedronkę, nie jest liderem rynku whisky w polsce
  • observatore 22-01-2011, 21:41:
no nie wiem, czy przypadkiem golden loch sprzedawany przez biedronkę, nie jest liderem rynku whisky w polsce

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH