Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Producent Johnnie Walkera: To my jesteśmy liderem rynku whisky!

Whisky Johnnie Walker należąca do koncernu Diageo odnotowuje w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy wysokie dwucyfrowe wzrosty, potwierdzając tym samym swoją pozycję lidera na polskim rynku. Uzasadnieniem w ujęciu krótko, jak i długookresowym jest sprzedaż wartościowa kluczowego wariantu marki Johnnie Walker - Johnnie Walker Red Label, która we wszystkich kanałach rośnie powyżej wzrostu wartości całego segmentu - informuje w komunikacie Diageo.

Producent Johnnie Walkera: To my jesteśmy liderem rynku whisky!

Johnnie Walker jest wśród najlepiej sprzedających się alkoholi mocnych na świecie (pozycja nr 3 po Smirnoff i Bacardi) i nr 1 na rynku whisky w Polsce. ":Marka stale utrzymuje swoją pozycję w dwóch kluczowych segmentach: Scotch Standard (Johnnie Walker Red Label) i Scotch Deluxe (Johnnie Walker Black Label). W okresie ostatnich 12 miesięcy (grudzień 2009 - listopad 2010) udziały tych dwóch wariantów w sprzedaży wartościowej na polskim rynku kształtowały się odpowiednio (w segmentach, w których operują): Johnnie Walker Red Label 34,6 proc., główny konkurent - 25,7 proc. i Johnnie Walker Black Label 43,6 proc., główny konkurent - 21,8 proc." - czytamy w komunikacie Diageo.

Kategoria whisky w Polsce charakteryzuje się od kilku już lat dużą dynamiką wzrostu. "Dwucyfrowe wzrosty, rzędu 20-22 proc. plasują całą kategorię w pierwszej trójce najszybciej rosnących kategorii alkoholi (wg danych za MAT październik- listopad 2010, tuż za koniakiem - 26,8 proc. wzrostu, ale z małej bazy i kategorią Ready-to-Drink - 23,3 proc.). Johnnie Walker jest liderem kategorii whisky w Polsce utrzymując w ostatnich kilkunastu miesiącach również dwucyfrowe wzrosty. Zarówno w ujęciu krótkookresowym (listopad 2010 do listopad 2009), jak i w ujęciu długookresowym (grudzień 2009 - listopad 2010, do analogicznego okresu rok wcześniej) sprzedaż wartościowa kluczowego wariantu marki - Johnnie Walker Red Label rośnie powyżej wzrostu wartości całego segmentu, z tego też wynika wzrost udziałów marki" - czytamy dalej.

Okres przedświąteczny w 2010 roku zmusił kategorię whisky do dynamicznych akcji promocyjnych, które zdecydowanie podniosły ilościowe wyniki sprzedaży. "Należy jednak pamiętać, że z punktu widzenia biznesowego kluczowe są miary wartościowe, pokazujące wartość sprzedaży w PLN, co odzwierciedla faktyczną pozycję danej marki w kategorii w długim okresie. Natomiast koncentrowanie się na samych udziałach ilościowych w krótkich okresach, jak ten przedświąteczny, które uwzględniają głównie sprzedaż sztukową, może zniekształcić obraz rzeczywistych udziałów danej marki w rynku" - podaje Diageo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Diageo RSS ALERT    /    Johnnie Walker RSS ALERT    /    whisky RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • observatore 2011-01-22 21:41:15
    no nie wiem, czy przypadkiem golden loch sprzedawany przez biedronkę, nie jest liderem rynku whisky w polsce
  • observatore 2011-01-22 21:41:15
    no nie wiem, czy przypadkiem golden loch sprzedawany przez biedronkę, nie jest liderem rynku whisky w polsce
  • Kazik 2011-01-22 22:03:52
    Jest kryzys to i ludzie piją byle co . Nawet Johnniego Walkera (w przerwach golden loch ) Jedno i drugie z prawdziwą whisky ma nie wiele wspólnego...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.234.237
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.