REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Producentom energetyków coraz trudniej jest poszerzać grono konsumentów

  • Autor: Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-06-2010, 09:26
Producentom energetyków coraz trudniej jest poszerzać grono konsumentów

- Rok 2009 był okresem przełomowym dla tego segmentu FMCG - nastąpiło znaczne spowolnienie tempa wzrostu w stosunku do lat poprzednich, w których dynamika wartości kategorii wynosiła kilkadziesiąt procent - mówi Anna Czerniecka, rzecznik marki Red Bull w Polsce.

REKLAMA

Jej zdaniem kategoria energetyków „dojrzała" po kilkunastoletnim intensywnym rozwoju. Przedstawicielka jednej z wiodących na polskim rynku marek wyjaśnia, że przyczyna ubiegłorocznego wyhamowania na rynku jest znaczący wzrost świadomości konsumentów.

- W ciągu kilku ostatnich lat - nastąpił podział na tych, którzy piją energetyki oraz tych, którzy z jakichś względów nie sięgają po nie, przez co producentom coraz trudniej jest poszerzać bazę konsumentów - mówi Anna Czerniecka.

Szacowana wielkość rynku Energy Drinks w roku 2009 wyniosła ok. 88 mln litrów. - Rynek wart był w przybliżeniu 700 mln zł. Dynamika wzrostu ilościowego w stosunku do 2008 wyniosła ok. 6 proc., natomiast pod względem wartości rynek energetyków zyskał 4 proc. - wylicza Anna Czerniecka.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Obserwator 17-06-2010, 10:10:
Nic dziwnego. "Eldorado" musiało się kiedyś skończyć. Koszt produkcji jest relatywnie niski. Największe nakłady pochłania marketing i dystrybucja. Konkurowanie ceną jest drogą do nikąd (nie generuje odpowiednio wysokich zysków niezbędnych do sfinansowania kosztownych kampanii promocyjnych). Poza tym, wszystkie produkty są do siebie "podobne" i adresowane do tej samej grupy docelowej. To oznacza, że "konsumują" się wzajemnie, a wzrost organiczny rynku jest coraz słabszy. O ile nikt nie wymyśli atrakcyjnej "niszy" dla kolejnej mutacji tych produktów, to rynek się ustabilizuje dając możliwości zarabiana pieniędzy 3-4 markom.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 618) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH