Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producentom słodyczy brakuje odwagi w komunikacji marketingowej z rynkiem

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-10-2009, 14:17
Producentom słodyczy brakuje odwagi w komunikacji marketingowej z rynkiem

Mam wrażenie, że firmy cukiernicze w Polsce, podobnie jak wiele firm z innych branż, działają mało odważnie, rzadko wychodzą "do przodu" aktywnie komunikując się z rynkiem. Wyjątkiem są oczywiście największe firmy produkujące słodycze, które bardzo starannie planują swoje działania angażując w nie mnóstwo czasu i pieniędzy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dorota Ciszek, Head of Brand PR Department w On Board Public Relations.

Kryzys przekłada się na wszystkie wydatki, w tym marketingowe. - To naturalne, bo wydatki na promocję są traktowane jako koszt, dodatkowy balast. To błąd. Dobre działania marketingowe to inwestycja, która powinna i może przynosić duży zwrot w postaci wzrostu lub choćby utrzymania poziomu sprzedaży. Niestety wymaga to planowania w dłuższej perspektywie, na co niestety nie stać każdego - mówi Dorota Ciszek. - W dużych koncernach budżety są starannie planowane zwłaszcza w czasie kryzysu. Budżety wydawane jeszcze w zeszłym roku na reklamę prasową, w bieżącym roku przenoszone były na inne media, TV i Internet i działania PR - dodaje.

Przekaz marketingowy to obietnica. Obietnica zaspokojenia potrzeby, którą ma określona grupa konsumentów. - Jeden produkt może spełniać różne potrzeby. Słodycze raz mogą być wyrazem miłości, a innym razem - sposobem na miłe spędzenie czasu. Każdy producent stara się znaleźć własne drogi. Na przykład Wedel odnosi się do przyjemności, pozostawiając tradycję w tle. W tym samym czasie producenci batonów energetycznych podkreślają ich skuteczność adresując przekaz do sportowców - tłumaczy przedstawicielka On Board PR. - Oczywiście grupa odbiorców determinuje też użyte metody komunikacji. Inaczej trafimy do młodzieży, a inaczej do matek chcących zrobić przyjemność dzieciom - zaznacza.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH