REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Producentom słodyczy brakuje odwagi w komunikacji marketingowej z rynkiem

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-10-2009, 14:17
Producentom słodyczy brakuje odwagi w komunikacji marketingowej z rynkiem

Mam wrażenie, że firmy cukiernicze w Polsce, podobnie jak wiele firm z innych branż, działają mało odważnie, rzadko wychodzą "do przodu" aktywnie komunikując się z rynkiem. Wyjątkiem są oczywiście największe firmy produkujące słodycze, które bardzo starannie planują swoje działania angażując w nie mnóstwo czasu i pieniędzy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dorota Ciszek, Head of Brand PR Department w On Board Public Relations.

REKLAMA

Kryzys przekłada się na wszystkie wydatki, w tym marketingowe. - To naturalne, bo wydatki na promocję są traktowane jako koszt, dodatkowy balast. To błąd. Dobre działania marketingowe to inwestycja, która powinna i może przynosić duży zwrot w postaci wzrostu lub choćby utrzymania poziomu sprzedaży. Niestety wymaga to planowania w dłuższej perspektywie, na co niestety nie stać każdego - mówi Dorota Ciszek. - W dużych koncernach budżety są starannie planowane zwłaszcza w czasie kryzysu. Budżety wydawane jeszcze w zeszłym roku na reklamę prasową, w bieżącym roku przenoszone były na inne media, TV i Internet i działania PR - dodaje.

Przekaz marketingowy to obietnica. Obietnica zaspokojenia potrzeby, którą ma określona grupa konsumentów. - Jeden produkt może spełniać różne potrzeby. Słodycze raz mogą być wyrazem miłości, a innym razem - sposobem na miłe spędzenie czasu. Każdy producent stara się znaleźć własne drogi. Na przykład Wedel odnosi się do przyjemności, pozostawiając tradycję w tle. W tym samym czasie producenci batonów energetycznych podkreślają ich skuteczność adresując przekaz do sportowców - tłumaczy przedstawicielka On Board PR. - Oczywiście grupa odbiorców determinuje też użyte metody komunikacji. Inaczej trafimy do młodzieży, a inaczej do matek chcących zrobić przyjemność dzieciom - zaznacza.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 147) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH