REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Przeczytaj cały wywiad z Maciejem Kozubą z firmy Z. Kozuba i Synowie

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-05-2012, 11:21
Przeczytaj cały wywiad z Maciejem Kozubą z firmy Z. Kozuba i Synowie
Maciej Kozuba, menedżer ds. marketingu i sprzedaży w firmie Z. Kozuba i Synowie

Produkty Z. Kozuba i Synowie są pozycjonowane powyżej kategorii superpremium, do której w tej chwili zalicza się np. Smirnoff Black czy Finlandia... Jeśli takie wódki są nazywane superpremium, to jak nazwać wódki, które są robione ręcznie, w małych partiach, z najwyższej jakości surowca? - pyta w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Maciej Kozuba, menedżer ds. marketingu i sprzedaży w firmie Z. Kozuba i Synowie.

REKLAMA
- Jaka jest strategia dystrybucyjna alkoholi marki Z. Kozuba i Synowie?

- Po pewnego rodzaju perturbacjach wracamy do partnerów, z którymi współpracowaliśmy od początku naszej działalności. Chodzi o sieci takie jak Piotr i Paweł czy Alma, oraz sklepy specjalistyczne. Przez dłuższy okres szukaliśmy optymalnego modelu dystrybucji naszych produktów. Przerobiliśmy chyba wszystkie możliwe opcje - od własnych handlowców, poprzez mniejszych hurtowników , aż po dużych dystrybutorów. Niestety, te modele współpracy nie funkcjonowały właściwie. Butikowy charakter wyrobów z naszej manufaktury jest na tyle złożony, że nie sprawdza się w schematach działań rynkowych przeciętnego handlowca.

- W czym tkwi problem?

- Przeciętny handlowiec jest nastawiony na sprzedaż dużych ilości towaru. Jego metody nie obejmują skupienia się na jednym produkcie, opowiadania o wyjątkowości destylarni, gdzie powstaje, oraz filozofii marki. Z drugiej strony, to podejście jest spowodowane brakiem zainteresowania dużych dystrybutorów produktami spoza mainstreamu. Operatorzy handlowi wolą robić tzw. "cyfrę", czyli duże wolumeny a nie "prezentówkę", jak określają segment alkoholi butikowych, czyli produktów, które bardzo wolną rotują, sprzedają się od okazji do okazji. Przy sprzedaży alkoholi butikowych trzeba się trochę wysilić.

- Czyli w dystrybucji Z. Kozuba i Synowie wrócili do punktu wyjścia?

- Wróciliśmy do sprzedaży bezpośredniej, we własnym zakresie. Wraz z dwoma innymi firmami producenckimi z branży alkoholowej, powołaliśmy wspólną spółkę dystrybucyjną. Zajmuje się ona sprzedażą produktów pochodzących wyłącznie z naszych firm, czyli Z. Kozuba i Synowie, Browaru Witnica, oraz firmy Plus H2O Drinki, produkującej m.in. śliwowicę i cydr. Wszystkie produkty oferowane przez naszą spółkę dystrybucyjną można zaliczyć do kategorii superpremium, albo i wyższej. Każde z wchodzących w skład projektu przedsiębiorstw działa na zasadach rzemieślniczych, przy czym Z. Kozuba i Synowie jest w pełni manufakturą, natomiast dwie pozostałe spółki, ze względu na nieco większą skalę produkcji, nie mogą sobie pozwolić na całkowicie ręczny wyrób. Niemniej, jakość ich produktów także jest najwyższych lotów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH