Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przeczytaj cały wywiad z prezesem Wawela Dariuszem Orłowskim

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 08-04-2011, 12:44
Przeczytaj cały wywiad z prezesem Wawela Dariuszem Orłowskim
Prezes Wawela Dariusz Orłowski

Na temat rozbudowy zakładu w Dobczycach, planów dotyczących inwestycji na Ukrainie, rozbudowy sieci salonów firmowych i prognoz co do rynku słodyczy rozmawiamy z prezesem Wawela Dariuszem Orłowskim.

Spółka jest w trakcie dużej inwestycji, w rozbudowę zakładu w Dobczycach. Na jakim etapie jest ta inwestycja i kiedy się zakończy?

Inwestycja rozpoczęła się w zeszłym roku i zakończy się na początku 2012 roku. Kończymy rozbudowę hali produkcyjnej, jesteśmy w trakcie zamawiania wyposażenia, czyli maszyn i urządzeń. Jedne z nich chcemy zakupić pod koniec pierwszego półrocza, a drugie pod koniec roku.

Wydatki na inwestycje w rozbudowę zakładu wyniosą około 25 mln zł i będą pochodziły ze środków własnych. Nie będziemy z tym mieć problemów, gdyż generujemy gotówkę na bieżąco.

Czy nowe linie produkcyjne pozwolą na stosowanie nowych technologii lub wprowadzanie nowych produktów?

Na pewno nowe linie dadzą nam nowe możliwości. Nie chcę mówić więcej, bo konkurencja śledzi tę inwestycję.

Czy spółka planuje jeszcze inne inwestycje, np. akwizycje?

Przewidujemy tylko organiczne inwestycje, we własny zakład. Cały czas dementuję pogłoski o akwizycjach. Nie znaczy to, że nie jesteśmy zainteresowani akwizycjami, ale nic się nie dzieje w tym temacie.

Czy zwiększone moce przełożą się wprost na wzrost sprzedaży? Spółka notuje wzrosty wyników w 2010 roku. A jak będzie w tym roku?

Inwestujemy z myślą, by wzrosła sprzedaż, ale nie mogę się wypowiadać, o ile może wzrosnąć.

Myślę, że wyniki w 2011 roku będą lepsze niż w roku ubiegłym. Chcemy też, przy większych przychodach przynajmniej utrzymać ten poziom rentowności, który osiągamy obecnie.

Ile Wawel wyda w tym roku na marketing?

Wydatki na marketing proporcjonalnie wzrosną do wzrostu przychodów, to jest trend, który trwa od wielu lat i w tym roku nie będzie dużych zmian. Na wydatki marketingowe przeznaczamy około 5 proc. przychodów. W tym roku będzie podobnie.

Planujemy wiele akcji marketingowych, cały czas jesteśmy aktywni na każdym etapie dystrybucji, także jeśli chodzi o media. W tym roku w tym obszarze nie będzie zmian, aktywność będzie bardzo podobna. To daje efekty od wielu lat i na pewno będziemy to kontynuować.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Abek 03-05-2011, 18:46:
Witajcie.

Tak przeglądnąłem Wasz komentarze i stwierdzam, że osoba podpisująca się jako "ja" ma rację. Czy produkt dostępny w sieciach pod marką Wawel czy w dyskontach pod marką Magnetica to jest to dokładnie ten sam produkt czyli private label. Stwierdzenie, że Magnetica to produkty wypuszczone przez kilka firm i nie można tego określic nazwą private label jest błędne. Nie liczy się ilośc produktów wrzuconych do danej sieci, liczy się fakt, że jest to dokładnie ten sam produkt. Patrz na czekolady nadziewane Kasztan, Malaga, Tiki, są jako Magnetica i są jako Wawel. Rożnią się opakowaniem i tylko opakowaniem, zawartośc jest dokładnie taka sama. Panie(Pani) KDSKK (podpis sugeruje pracę w Wawelu...) następnym razem proszę dokładnie sprawdzic definicje i swoje spostrzeżenie popierac faktami. Pozdrawiam
  • ja 03-05-2011, 10:26:
Markę Private Labels można różnie interpretować- definicja jest jedna- produkt pod nazwą\marką danego dyskontu- czyli wszystkie wyroby produkowane dla Biedronki przez Wawel są marką Private Labels- dzięki nowemu opakowaniu i nazwie Magnetic...Klient powinien mieć gwarancję, że kupując produkt z sektora Private Label kupuje produkt tak samo pełno wartościowy, jak ten kupiony w marce prywatnej producenta, a jego niższa cena wynika ze zdecydowanie wyższej siły nabywczej, jaką dają hipermarkety. Większość produktów sprzedawanych jako Privete Label nie posiada odrębnych receptur, a tym samym ich jakość jest tak samo wysoka jak produktów pod marką producenta" – Firma Praliny Łużyckie w swojej ofercie ma np bombonierki Delicious Chocolate i te same bombonierki są sprzedawane pod marką Biedronki- Serenada...i jest to marka własna. Są też Firmy, które produkują wyroby na odrębnych recepturach- również marka własna.
  • an 02-05-2011, 10:19:
Jeśli piszesz o marce Magnetic, która jest dostępna w Biedronce to nie jest to private labals. Owszem, produkty te występują w sieciach jako Wawel, ale marka Magnetic to wypuszczenie na rynek dyskontowy kilku produktów z kilku firm (Wawel, Jutrzenka, Odra itp).
Takie jest moje zdanie ale nie czuje się na tyle mocny w tej branzy, zeby sie w 100% podpisac pod tym.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 062) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH