REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Przeczytaj pełny wywiad z prezesem Ambry Robertem Ogórem

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 22-09-2011, 12:55
Przeczytaj pełny wywiad z prezesem Ambry Robertem Ogórem
Na zdj. Robert Ogór, prezes Ambry.

Z Robertem Ogórem, prezesem spółki Ambra, dystrybutora win i innych alkoholi, rozmawiamy na temat planów rozwoju firmy oraz perspektyw polskiego rynku wina.

REKLAMA

Ambra opublikowała niedawno wyniki za rok obrotowy 2010/2011. Jak Pan oceniłby ten miniony rok?

Nie zaliczyłbym tego roku do szczególnie trudnych, mieliśmy trudniejsze momenty w historii naszej grupy, zwłaszcza kilka lat temu, kiedy mieliśmy słabsze wyniki i podjęliśmy wyzwanie restrukturyzacji. Przeprowadziliśmy restrukturyzację marż i operacyjną, poprawiliśmy rentowność i podwyższyliśmy ceny na nasze marki. Wprowadziliśmy szereg mechanizmów mających na celu poprawę struktury kosztów.

Można powiedzieć, że dzisiejsze wyniki i ostatni rok, bardzo udany, to efekt trwającej przez poprzednie trzy lata pracy nad wzmocnieniem kondycji biznesu. Teraz zaczynamy zbierać tego owoce nie tylko na poziomie poprawy wyników.

Jednocześnie przygotowaliśmy się do ekspansji. Nikt nie przeprowadza restrukturyzacji aby się okopać, ale po to by na bazie dobrej kondycji finansowej, dobrych marż, dobrze poukładanego portfela przystąpić do zdobywania rynku. Wtedy, wraz z przychodami rosną odpowiednio zyski.

Proszę powiedzieć więcej na temat planów ekspansji.

Przede wszystkim myślimy o rynku polskim. Mówiąc o ekspansji mam na myśli takie rozwijanie, inwestowanie i wspieranie naszej oferty rynkowej, by atrakcyjność naszych marek i skuteczność naszej pracy na rynku rosła na tle konkurencji.

Na rynku polskim mamy nadal duże potencjały, pomimo tego, że już jesteśmy liderem - bez mała co czwarta butelka wina konsumowana w Polsce pochodzi od naszej grupy - i teoretycznie jest nam najtrudniej. Pomoże nam to, że w Polsce konsumpcja wina się rozwija i spodziewamy się, że nadal będzie się rozwijać.

Będziemy nadal inwestować, zarówno w nasze główne marki jak Cin Cin, Dorato, Piccolo, El Sol, ale będziemy również rozwijać kanały dystrybucji, choćby zwiększać i tak wysokie udziały sprzedaży w segmencie tzw. fine wines, do gastronomii i sprzedaży detalicznej. Pozsiadamy już największą sieć sprzedaży detalicznej pod marką Centrum Wina. Tutaj nasza pozycja daleka jest od wyczerpania potencjałów. Ten rynek jest jeszcze przed nami, dopiero zaczyna się budować.

Udało nam się osiągnąć cel, by pozycję lidera uzyskać we wszystkich kategoriach. To jest dla nas ważne, aby nasza pozycja nie była oparta ja jednym fundamencie.

Do jakiego poziomu Ambra może jeszcze zwiększyć udziały rynkowe?

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH