Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przed świętami Bakalland i Wawel notują duże wzrosty sprzedaży

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-12-2010, 18:33

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Deloitte przeciętna rodzina ma wydać w tym roku na Święta rekordową kwotę około 1800 zł, więc teoretycznie rywalizacja toczy się o ponad 20 mld. W praktyce kwota ta może być dużo większa - podaje w komunikacie LinkLeaders.

Z danych TNS OBOP wynika, że w zeszłym roku Polacy wydali w tym okresie 20,4 mld zł w stosunku do zapowiadanych 15 mld . Wg TNS Pentor przeciętny Polak chce wydać na prezenty 15 proc. więcej niż w zeszłym roku .

W okresie przedświątecznym najwięcej zyskują firmy oferujące produkty spożywcze kojarzone ze świętami. Dla przykładu w ostatnim kwartale roku 2009 roku przychody ze sprzedaży firmy Bakalland, specjalizującej się w sprzedaży bakalii, skoczyły o 112 proc. w porównaniu do trzeciego kwartału, a producent słodyczy Wawel zanotował wzrost o ponad 40 proc. Zwiększoną sprzedaż obserwujemy jednak praktycznie w każdej branży - od zabawek dziecięcych po karty kredytowe.

- Biorąc pod uwagę fakt, że budżety wielu firm nadwyrężone zostały przez kryzys, a przyszłość handlu w kraju uzależniona jest od wielu czynników makro- i mikroekonomicznych, co do których prognozy są niepewne, tegoroczne Święta, i ostatnie dni handlowe, jawią się w wielu firmach jako szansa, której nie można zmarnować - analizuje Łukasz Gajewski, prezes Target BPO - firmy specjalizującej się w outsourcingu sprzedaży.

Mimo, że Polacy mniej chętnie niż mieszkańcy innych krajów europejskich deklarują zakup towarów promocyjnych, faktem jest, że ulegamy urokowi przecen i ofert specjalnych, co daje firmom możliwość rywalizowania na tym polu. W tym roku przed świętami dominującymi formami promocji są te bezpośrednio promujące konsumpcję, jak „dwa produkty w cenie jednego" czy „50 proc. gratis". Jak wynika z tegorocznych badań ARC Rynek i Opinia te właśnie rodzaje promocji są obecnie w Polsce najpopularniejsze.

Przed Świętami nie można też nie zauważyć zwiększonej aktywności w zakresie sprzedaży bezpośredniej, organizowanych degustacji i akcji rozdawania prezentów w postaci darmowych próbek wręczanych przez rozlicznych Mikołajów, elfy i aniołki. Dzięki takim zabiegom handlowcy nie tylko wykorzystują prosty mechanizm psychologiczny, który skłania konsumentów do okazania wdzięczności, lecz także liczą na to, że nowy smak lub zapach skłoni do zakupu głodnych i zmęczonych przedświątecznymi sprawunkami klientów.

Co ciekawe, od kilku lat maleje liczba prostych obniżek cenowych. Wg ARC Rynek i Opinia ma to związek z malejącym zaufaniem Polaków do jakości przecenianych produktów. W okresie przedświątecznej handlowej walki ważny jest także inny czynnik. Firmom zależy na tym, by to właśnie im przypadł jak największy udział w wydatkach z budżetów polskich rodzin, dlatego wybierane są wszelkie metody podnoszące wydane przez klienta kwoty, nawet kosztem większego opakowania, czy dodania dodatkowej wariacji produktu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH