REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Przedstawiciel Bio-Active: Dobre perspektywy dla herbat zielonych, owocowych i białych

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-06-2011, 12:32
Przedstawiciel Bio-Active: Dobre perspektywy dla herbat zielonych, owocowych i białych

Prognozy rynkowe na kolejne lata zakładają dalszy dynamiczny rozwój herbat zielonych, owocowych oraz czarnych aromatyzowanych. Herbaty czerwone i funkcjonalne powinny zostać na poziomie sprzedaży które osiągnęły w tym roku. Perspektywicznymi kategoriami są także herbaty białe (zwłaszcza w kanale tradycyjnym) oraz rozwój rynku herbat ze świata - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Jakub Kosiński, kierownik marketingu Bio-Active.

REKLAMA

Jak podaje nasz rozmówca, od kilku lat konsekwentnie maleją udziały herbat czarnych na rzecz wzrostów w szczególności kategorii herbat owocowych i zielonych. - Rośnie świadomość konsumenta na temat poszczególnych rodzajów herbat i ich wpływu na organizm. Polacy chcą odkrywać nowe gatunki czy smaki. Rynek herbaty rośnie przede wszystkim wartościowo, konsumenci są skłonni płacić za herbatę więcej, ceniąc jakość - komentuje.

Zdaniem Jakuba Kosińskiego, najdynamiczniej rozwijającymi kategoriami są zielone (30 proc. rdr), owocowe (9,2 proc. rdr.) oraz białe. Niewielkie spadki notują kategorie herbat czerwonych oraz funkcjonalnych, które wróciły do poziomu sprzed dwóch lat.

- Rynek herbat funkcjonalnych zanotował w tym roku spadek do poziomu sprzed dwóch lat. Według naszych prognoz będzie to rynek który utrzyma się na dotychczasowym poziomie lub delikatnie wzrośnie - mówi kierownik marketingu Bio-Active.

Firma jest obecnie w trakcie odświeżenia dwóch linii z tej kategorii - w nowych opakowaniach pojawi się seria "Zioła Mnicha" oraz "La Karnita", która dodatkowo zostanie także nieznacznie obniżona cenowo. - Po wprowadzeniu zmian spodziewamy się znacznego wzrostu sprzedaży na obu tych submarkach - dodaje Jakub Kosiński.

Jest to jednak rzadki przypadek obniżenia ceny. - Niestety byliśmy zmuszeniu do podniesienia cen w związku z bardzo trudną sytuacją na światowych rynkach herbaty, a także przez wzrosty cen transportu. Coraz trudniej o nabycie odpowiedniej jakości herbaty w dobrych cenach, co wymusza podwyżki na producentach niechcących obniżać jakości swoich produktów - komentuje nasz rozmówca.

Z danych firmy Bio-Active wynika, że rynek herbat w Polsce od wielu lat systematycznie rośnie od 5 do 13 proc. rdr, obecnie będąc wartym 1,5 mld złotych. Największą kategorią stanowią herbaty czarne - 60 proc., owocowe - 15 proc., herbaty zielone - 8,2 proc., ziołowe - 4,9 proc., aromatyzowane - 4,6 proc., funkcjonalne - 3,7 proc., czerwone - 1,4 proc., białe - 0,5 proc.

Czytaj także:

Producent herbat zainwestował w nowy zakład

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH