Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rada Reklamy: Reklama porównawca Minerando i Caprio jest niezgodna z Kodeksem Etyki

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-10-2009, 13:44
Rada Reklamy: Reklama porównawca Minerando i Caprio jest niezgodna z Kodeksem Etyki

- Zespół Orzekający Rady Reklamy uznał reklamę firmy Agros Nova wykorzystującej wizerunek naszej marki Caprio za niezgodną z Kodeksem Etyki Reklamy - powiedziała serwisowi portalspozywczy.pl po czwartkowym posiedzeniu Dorota Liszka, rzecznik prasowy Grupy Maspex Wadowice. Rada Reklamy potwierdza jedynie, że posiedzenie się odbyło, jednak stanowisko Zespołu poznamy oficjalnie w ciągu kilku dni.

- Rada ma siedem dni roboczych na przygotowanie uchwały - dowiedzieliśmy się w biurze Rady Reklamy. - Ponieważ jest to dość precedensowa sprawa, dotyczy dwóch najważniejszych graczy, uchwała na pewno nie będzie przygotowywana w pośpiechu - usłyszeliśmy.

Według informacji, do których dotarł portalspozywczy.pl w posiedzeniu brały udział obie strony. - I obie strony miały możliwość przedstawienia swojego stanowiska w tej sprawie - podkreśla Dorota Liszka.

- To była pierwsza sytuacja, w której mieliśmy możliwość przedstawić swoje stanowisko - przyznaje Joanna Bancerowska, rzecznik prasowy Agros Nova.

- To kolejny, bardzo ważny, po uzyskaniu sądowego zakazu emisji tej reklamy we wszystkich stacjach telewizyjnych, wynik podjętych przez nas działań - cieszą się przedstawiciele Maspeksu.

Firmy czekają na pisemną uchwałę. - Dopiero w pisemnej uchwale dowiemy się, jakie naruszenia są nam zarzucane a także w jaki sposób Rada je uzasadnia. Wtedy będziemy mogli zająć stanowisko - mówi serwisowi portalspoztywczy.pl Janna Bancerowska.

15-sekundowy spot miał podkreślać atut Minerado (napój z portfolio Agros Nova), którym jest brak dodatku cukru oraz innych substancji słodzących. Według reklamy, to odróżnia Minerado od napoju Caprio, który nie ma dodatku cukru, ale zawiera sztuczne słodziki.

- Uważamy, że reklama firmy Agros Nova jest sprzeczna z prawem i dobrymi obyczajami, a jej głównym celem jest dyskredytacja i zniszczenie naszej marki Caprio. Uważamy również, że reklama negatywnie wpływa nie tylko na rynek produktów niskokalorycznych, ale także na cały rynek soków, nektarów i napojów - mówi Dorota Liszka.

Zdaniem Joanny Bancerowskiej, reklama zawierała jedynie fakty, które sprzedawca czy konsument może łatwo zweryfiukować, sprawdzając opakowania napojów.

- Nie namawiamy konsumentów do wyboru naszego produktu, nie sugerujemy decyzji, którą pozostawiamy wyłącznie konsumentom - mówi rzeczniczka Agros Novej. Dodatkowo reklama miała pełnić funkcje edukacyjne. - Edukujemy konsumentów, zachęcamy ich do czytania etykiet i zwracamy uwagę na istotną cechę różnicującą obydwa napoje - mówiła niedawno Bancerowska.

Kodeks Etyki Reklamy to podstawowy dokument Rady Reklamy i Komisji Etyki Reklamy. Dotyczy on całego przekazu reklamowego z wyjątkiem kampanii społecznych i politycznych. Kładzie nacisk na zapewnienie by reklama nie wprowadzała w błąd, chroni przed nieetycznym i nieuczciwym przekazem reklamowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • maryla 26-10-2009, 11:25:
Decyzja zostala wydana przez niezalezną instytucje, która sie specjalizucje w tego typu sprawach. Dla mnie ważne, że jedna i druga strona przedstawiala argumenty, wiec na pewno ta decyzja jest sprawiedliwa. Zobaczcie sobie na stronę tej Komisji, jakimi sprawami oni się zajmuje i jak punktują producentów jak z reklamą jest coś nie tak. I to nie takich producentów jak Maspex i Agros, ale duże koncerny. Dobrze, że ktoś dba o to co do naszych głów dociera i co w reklamach się pokazuje, bo się wody z mózgu nie robi.
  • Jan 25-10-2009, 14:29:
Brawo sad-kodeks Etyki zakazuje publikowania prawdy czy kodeks etyki zakazuje publikowania dodatków typu pirosiarczyn czy barwniki syntetyczne bo to prawie to samo co słodziki Nasze dzieci piją trucizne bo to produkuje Maspex dla innych byłaby katastrofa firma plajta i pod młotek
  • konsument 24-10-2009, 11:01:
he he, ponieżej wypowiedzi z obu firm. A ja jestem nie tylko konsumentem ale i technologiem żywności, z dużym doświadczeniem. Biorąc pod uwagę tylko wyłącznie aspekt merytorczny, to rację ma Agros, ale idąc dalej uderza to w całą branżę napojową, która nagminnie stosuje słodziki do napojów. Swoją drogą, też sam naciąłem się kiedyś na Caprio i dopiero po wypiciu przeczytałem napis na opakowaniu. Pozycjonują ten prodkt jak sok, a tu tylko ubogi napój.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH