Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rada Reklamy upomina Maspex. Reklama napoju Kubuś Waterr jest nieetyczna

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2009, 14:15
Rada Reklamy upomina Maspex. Reklama napoju Kubuś Waterr jest nieetyczna

Rada Reklamy uznała, że reklama napoju Kubuś Waterr wprowadza konsumentów w błąd. Oznaczenia "woda" można używać wyłącznie do oznaczania wód bez dodatków - podkreślił zespół orzekający. Komisja zaapelowała więc do Maspeksu o wprowadzenie zmian.

- Lektor z reklamy TV mówi "mamy naszą wodę". Zgodnie z etykietą jest to napój, więc poprzez używanie w reklamie telewizyjnej słowa "woda" producent wprowadza w błąd. Tym bardziej jest to niepokojące, że jest to produkt komunikujący się bezpośrednio do dzieci (a pośrednio - ich rodziców, którzy w dobrej wierze kupią "wodę" dla swoich dzieci). Uważam, iż reklama Kubuś Waterr ma na celu wprowadzanie konsumentów w błąd i tym samym wpłynięcie na ich wybór. Wiadomym jest, że w postrzeganiu przeciętnego konsumenta produkt wykorzystujący w reklamie słowo „woda" może mieć bardziej pozytywne skojarzenia aniżeli produkt o nazwie"napój" - tym bardziej, jeśli chodzi o produkt przeznaczony dla dzieci. Firma Maspex - producent Kubuś Waterr - nie powinna więc używać ani w nazwie, ani w reklamie tego produktu słowa "woda" (lub słów sugerujących "wodę" - Waterr) - twierdziła strona skarżąca.

Przedstawiciele Grupy Maspex Wadowice, producneta napoju wyjaśnili, że nazwa handlowa Kubuś Waterr jest nazwa fantazyjną i nawiązuje do jednego ze składników produktu - górskiej (źródlanej) wody, a umieszczone zarówno w reklamie jak i na etykiecie wyrobu owoce stanowią czytelny komunikat dla konsumenta, że produkt stanowi wodę smakową ("owocową"). - Zgodnie z obowiązującymi przepisami są oni [producenci artykułów spożywczych - red.] zobligowani do umieszczania na opakowaniach produktów wielu szczegółowych informacji m.in. na temat nazwy i składu produktu, w związku z czym świadomy i dobrze poinformowany konsument powinien się z tymi informacjami zapoznać.

Dopiero gdy konsument nie znajdzie na opakowaniu tych informacji to można uznać, że jest wprowadzany w błąd, w przeciwnym wypadku takiego zarzutu producentowi czynić nie wolno - twierdzili przedstawiciele strony skarżonej. Według Komisji jednak, reklama mogłaby być emitowana gdyby został zmieniony tekst piosenki towarzyszącej reklamie np. w taki sposób, aby nie zawierał sformułowania "mamy naszą wodę".

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • zal 09-01-2011, 12:50:
zal

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH