REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Raport CR: Rynek win w Polsce ma wciąż duży potencjał rozwojowy

  • Autor: Raport „Kobieta Frescato"
  • Data: 14-06-2010, 13:16
Raport CR: Rynek win w Polsce ma wciąż duży potencjał rozwojowy
fot. CR

Preferencje smakowe Polaków w ciągu ostatnich lat zaczęły ulegać zmianom. Coraz częściej wybieramy lekkie, urozmaicone potrawy z międzynarodowych kuchni, a spośród alkoholi decydujemy się na wino - wynika z raportu raport „Kobieta Frescato" przygotowanego przez markę Carlo Rossi.

REKLAMA

Tendencja ta jest dobrze widoczna w rosnącym poziomie sprzedaży win na polskim rynku. Obecnie udział win w rynku alkoholowym to 3,4 proc. z utrzymującą się tendencją wzrostową wynika z danych firmy Nielsen (Marzec 2010).

Według ekspertów trend wzrostowy powinien się utrzymać, a rynek win w Polsce wciąż czeka duży potencjał rozwojowy, zwłaszcza porównując go z rynkami krajów zachodniej Europy. Z pewnością sytuacja, w której coraz częściej wybieramy wino niż inny alkohol, wiąże się ze zmianą stylu życia jaki prowadzimy oraz formami spędzania wolnego czasu.

Widoczna jest również większa otwartość na nowe smaki - spośród ankietowanych (w ramach badania firm GI, MillwardBrown SMG/KRC) 50,72 proc. deklaruje, że lubi próbować nowe produkty żywnościowe.

Jak się okazuje, tegorocznego lata spodziewać się możemy sezonowego wzrostu popularności nie tylko soków i napojów chłodzących, ale również lżejszych win z gatunku orzeźwiających. Ten rodzaj win szczególnie popularny w okresie letnim w krajach zachodniej i południowej Europy ma obecnie duże szanse stać się również przebojem w Polsce.

Wyniki badania przeprowadzonego przez firmę MilwardBrown SMG/KRC są również optymistyczne, gdyż prawie połowa Polek pijących wino wskazała, że wybierając wina szuka takiego, które gwarantuje efekt orzeźwienia - 42,85 proc., jest lekkie - 49,44 proc. dobrze zbalansowane - 46,14 proc. oraz pasuje na każdą okazję - 45,5 proc.

Obecnie staje się widoczne, że polski konsument jest bardziej świadomy swoich oczekiwań i zwraca większą uwagę na jakość i smak.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH