Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Raport CR: Rynek win w Polsce ma wciąż duży potencjał rozwojowy

  • Autor: Raport „Kobieta Frescato"
  • Data: 14-06-2010, 13:16
Raport CR: Rynek win w Polsce ma wciąż duży potencjał rozwojowy
fot. CR

Preferencje smakowe Polaków w ciągu ostatnich lat zaczęły ulegać zmianom. Coraz częściej wybieramy lekkie, urozmaicone potrawy z międzynarodowych kuchni, a spośród alkoholi decydujemy się na wino - wynika z raportu raport „Kobieta Frescato" przygotowanego przez markę Carlo Rossi.

Tendencja ta jest dobrze widoczna w rosnącym poziomie sprzedaży win na polskim rynku. Obecnie udział win w rynku alkoholowym to 3,4 proc. z utrzymującą się tendencją wzrostową wynika z danych firmy Nielsen (Marzec 2010).

Według ekspertów trend wzrostowy powinien się utrzymać, a rynek win w Polsce wciąż czeka duży potencjał rozwojowy, zwłaszcza porównując go z rynkami krajów zachodniej Europy. Z pewnością sytuacja, w której coraz częściej wybieramy wino niż inny alkohol, wiąże się ze zmianą stylu życia jaki prowadzimy oraz formami spędzania wolnego czasu.

Widoczna jest również większa otwartość na nowe smaki - spośród ankietowanych (w ramach badania firm GI, MillwardBrown SMG/KRC) 50,72 proc. deklaruje, że lubi próbować nowe produkty żywnościowe.

Jak się okazuje, tegorocznego lata spodziewać się możemy sezonowego wzrostu popularności nie tylko soków i napojów chłodzących, ale również lżejszych win z gatunku orzeźwiających. Ten rodzaj win szczególnie popularny w okresie letnim w krajach zachodniej i południowej Europy ma obecnie duże szanse stać się również przebojem w Polsce.

Wyniki badania przeprowadzonego przez firmę MilwardBrown SMG/KRC są również optymistyczne, gdyż prawie połowa Polek pijących wino wskazała, że wybierając wina szuka takiego, które gwarantuje efekt orzeźwienia - 42,85 proc., jest lekkie - 49,44 proc. dobrze zbalansowane - 46,14 proc. oraz pasuje na każdą okazję - 45,5 proc.

Obecnie staje się widoczne, że polski konsument jest bardziej świadomy swoich oczekiwań i zwraca większą uwagę na jakość i smak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH