Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Refresco przymierza się do podboju rynku napojów private label

  • Autor: Adam Bogacz dla www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-03-2011, 16:47

Refresco zamierza silnie zaistnieć na rynku napojów private label we Włoszech poprzez przejęcie największego włoskiego producenta napojów private label, firmy Spumador. Włoski rynek jest bardzo atrakcyjny dla Refresco ponieważ w najbliższych latach przewidywany jest średni roczny wzrost o 6 proc.

Przejęcie firmy Spumador wpisuje się w strategię Refresco pod nazwą Buy & Bild mającej na celu ekspansję i wzmocnienie pozycji Refresco w Europie. Jest to też kolejny krok w konsolidacji rozdrobnionego europejskiego rynku napojów private label.

W 2009 r. Spumador odnotował przychody w wysokości 170 mln EUR i ma 5 zakładów rozlewniczych ulokowanych w północnych Włoszech. Oprócz produkcji napojów gazowanych i wód private label Spumador jest posiadaczem kilku marek napojowych Jaksa Antonio, Valverde i San Attiva pod którymi wprowadza na rynek własne ice tea, napoje dla sportowców i soki.

Jeśli ta transakcja dojdzie do skutku to będzie to będzie to już 2 duża akwizycja Refresco w ciągu roku, bo we wrześniu 2010 r. przejęty został niemiecki producent napojów private label, firma Soft Drinks International z obrotami w wysokości 140 mln EUR.

Ocenia się, że w 2010 r. przychody Refresco wyniosły 1,2 mld EUR. W Polsce Refresco nie ma zbyt dużych sukcesów w przejęciach ponieważ, poza zakładem w Ketach, sukcesem nie zakończyły się próby przejęć Helleny (parę lat temu) i niedawno Bewy, która padła łupem Marka Jutkiewicza.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH