Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie spożycie najtańszych piw z dyskontów

  • Autor: gazeta.pl
  • Data: 24-03-2012, 09:45
Rośnie spożycie najtańszych piw z dyskontów

Jak czytamy w serwisie gazeta.pl, sprzedaje się coraz więcej taniego piwa w supermarketach i dyskontach, takich jak Biedronka czy Lidl.

Przedstawiciele branży piwowarskiej podkreślają, że to dzięki sprzedaży taniego piwa z dyskontów nie spada ilość piwa wypijanego w Polsce. Według danych największych producentów piwa w Polsce, tzw. wielkiej trójki (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec, Carlsberg Polska), piwa własne sieci handlowych (tzw. private labels) to dziś 7-7,5 proc. rynku piwa w Polsce. To więcej, niż mają wszystkie lokalne browary spoza „wielkiej trójki" (ok. 5 proc. rynku). Ta wartość rośnie o blisko 1 punkt procentowy rocznie.

Jak czytamy w serwisie gazeta.pl, przedstawiciele browarów produkujących dla sieci handlowych przyznają, że ceny piwa w dyskontach są "radykalnie niskie", symboliczna jest w związku z tym marża producenta. Zarobek zapewnia jednak skala obrotów - już co szóste piwo w Polsce (dokładnie 17,5 proc.) sprzedawane jest w sklepach typu Biedronka.

Według danych firmy analitycznej Nielsen Polska, w 2010 r. było to 14,5 proc., rok wcześniej 11,6 proc. Oczywiście dyskonty sprzedają też piwa markowe, ale to nie one ciągną rynek do góry. - Sieci to oczko w głowie browarów, chuchamy i dmuchamy na tę współpracę - mówi cytowany przedstawiciel dużego producenta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • syku 03-04-2012, 23:43:
nic dziwnego..ja też kupie vipa jak mam wybierac miedzy tyskim i żywcem, bo różnicy żadnej poza ceną...a, że mamy wieśniaków w kraju co myślą, ze piją rarytasy z Tych czy Warki to już nic sie na to nie poradzi..głupków u nas dostatek co lecą na reklame... tego narodu myśleć sie nie nauczy, bo co jeden to madrzejszy. a weź takiemu co powiedz to stwierdzi ze sie nie znasz... ale ogólnie lepiej juz zareklamować Lwówek, czy nawet Amber, Ciechan tez jeszcze da rade..
  • marek 27-03-2012, 15:36:
Kupiłem w Biedronce Okocim Mocne i VIP-a. I powiem wam że ten VIP był lepszy! Może nie była to znacząca różnica, ale moim zdaniem na korzyść... VIP-a.
A jak ktoś ma kompleksy to niech pije "markowe",
i niech... przepłaca.
  • to czuć 26-03-2012, 17:42:
Przecież to nie są piwa !!! Ludzie opamiętajcie się.
Żaden dyskont nie sprzedaje piwa !
Popłuczyny, żółć bydlęca z wodą i spirytem, VIPy itp "napoje" ale nie piwa !

Zobacz wszystkie komentarze (6)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.