Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie spożycie najtańszych piw z dyskontów

  • Autor: gazeta.pl
  • Data: 24-03-2012, 09:45
Rośnie spożycie najtańszych piw z dyskontów

Jak czytamy w serwisie gazeta.pl, sprzedaje się coraz więcej taniego piwa w supermarketach i dyskontach, takich jak Biedronka czy Lidl.

Przedstawiciele branży piwowarskiej podkreślają, że to dzięki sprzedaży taniego piwa z dyskontów nie spada ilość piwa wypijanego w Polsce. Według danych największych producentów piwa w Polsce, tzw. wielkiej trójki (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec, Carlsberg Polska), piwa własne sieci handlowych (tzw. private labels) to dziś 7-7,5 proc. rynku piwa w Polsce. To więcej, niż mają wszystkie lokalne browary spoza „wielkiej trójki" (ok. 5 proc. rynku). Ta wartość rośnie o blisko 1 punkt procentowy rocznie.

Jak czytamy w serwisie gazeta.pl, przedstawiciele browarów produkujących dla sieci handlowych przyznają, że ceny piwa w dyskontach są "radykalnie niskie", symboliczna jest w związku z tym marża producenta. Zarobek zapewnia jednak skala obrotów - już co szóste piwo w Polsce (dokładnie 17,5 proc.) sprzedawane jest w sklepach typu Biedronka.

Według danych firmy analitycznej Nielsen Polska, w 2010 r. było to 14,5 proc., rok wcześniej 11,6 proc. Oczywiście dyskonty sprzedają też piwa markowe, ale to nie one ciągną rynek do góry. - Sieci to oczko w głowie browarów, chuchamy i dmuchamy na tę współpracę - mówi cytowany przedstawiciel dużego producenta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • syku 03-04-2012, 23:43:
nic dziwnego..ja też kupie vipa jak mam wybierac miedzy tyskim i żywcem, bo różnicy żadnej poza ceną...a, że mamy wieśniaków w kraju co myślą, ze piją rarytasy z Tych czy Warki to już nic sie na to nie poradzi..głupków u nas dostatek co lecą na reklame... tego narodu myśleć sie nie nauczy, bo co jeden to madrzejszy. a weź takiemu co powiedz to stwierdzi ze sie nie znasz... ale ogólnie lepiej juz zareklamować Lwówek, czy nawet Amber, Ciechan tez jeszcze da rade..
  • marek 27-03-2012, 15:36:
Kupiłem w Biedronce Okocim Mocne i VIP-a. I powiem wam że ten VIP był lepszy! Może nie była to znacząca różnica, ale moim zdaniem na korzyść... VIP-a.
A jak ktoś ma kompleksy to niech pije "markowe",
i niech... przepłaca.
  • to czuć 26-03-2012, 17:42:
Przecież to nie są piwa !!! Ludzie opamiętajcie się.
Żaden dyskont nie sprzedaje piwa !
Popłuczyny, żółć bydlęca z wodą i spirytem, VIPy itp "napoje" ale nie piwa !

Zobacz wszystkie komentarze (6)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 364) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH