Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Royal Unibrew Polska i Van Pur łączą się - powstaje Van Pur Łomża

Dwaj silni na polskim rynku piwa gracze połączą siły. Spółka Van Pur Łomża, która powstanie z Royal Unibrew Polska (RUP) i Van Pur będzie dysponowała pięcioma browarami, których łączne moce produkcyjne sięgną 3,4-3,6 mln hektolitrów rocznie. Spodziewana sprzedaż sięgnie 0,5 mld zł.

Royal Unibrew Polska i Van Pur łączą się - powstaje Van Pur Łomża
Beata Pawłowska, dotychczasowa dyrektor RUP stanie na czele nowej spółki

Dotychczas firmy te zajmowały czwarte i piąte miejsce na polskim rynku piwa. Powstała spółka, w której udziały obejmą dotychczasowi akcjonariusze Van Pur SA (80 proc.) i Royal Unibrew (20 proc.) będzie największą firmą w branży piwnej, kontrolowaną przez polski kapitał. W radzie nadzorczej zasiądą przedstawiciele obydwu firm, a na czele połączonych firm stanie Beata Pawłowska, dotychczasowa dyrektor generalna Royal Unibrew Polska. Według jej zapewnień "na chwilę obecną transakcja ma charakter bezgotówkowy", polega na wniesieniu przez obie firmy całego majątku do nowo powstałej spółki.

Van Pur wniesie do spółki trzy browary: w Rakszawie, Zabrzu i Koszalinie, natomiast RUP browar w Łomży i w Jędrzejowie. Zgodnie z decyzją właścicieli, wszystkie browary i marki będą utrzymane i rozwijane.

- Szacujemy, że obecny udział w polskim rynku piwa powstałej spółki Van Pur Łomża sięgnie ok. 8 proc. - mówi Beata Pawłowska.

Jak zapowiadają przedstawiciele nowego gracza, "decyzja o połączeniu sił ostatecznie zapadła w ostatnich dniach i jest podyktowana przede wszystkim chęcią zbudowania silnej grupy, z bardzo dużym potencjałem wzrostu, zdolnej do podniesienia poziomu konkurencji z czołową trójką wytwórców piwa na polskim rynku".

Podkreślono, że ważnym czynnikiem jest wzajemne uzupełnianie się Van Pur i RUP - pierwszy dotąd stawiał na produkcję popularnych piw, także regionalnych (m. in. Karpackie, Van Pur, Zlaty Hrad czy Brok) oraz marek prywatnych, a drugi - na marki regionalne, w tym premium (m. in. Łomża, Rybnicki Full, Strzelec) oraz piwa smakowe (Cooler). Dysponuje też marką międzynarodową - Faxe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Beata Pawłowska RSS ALERT    /    Van Pur RSS ALERT    /    Royal Unibrew Polska Sp. z o.o. RSS ALERT    /    Royal Unibrew RSS ALERT    /    Browar Łomża RSS ALERT    /    fuzja RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT

KOMENTARZE (25)

  • piwosch 2010-12-03 13:22:25
    ale jaja - 5 browarów to już nie jest chyba mały brwar z wielkim piwem tylko odwrotnie. a co to oznacza dla konsumenta - ze jest skazany na wyjątkowe, tradycyjne, regionalne piwo Łomża z ponad 40 letnią historią nalewane w Zabrzu lub w Koszalinie.
  • rakop 2010-12-03 14:23:05
    mam nadzieje ze browar strzelec zostanie.bo to chyba ostatni mały-duży browar pozdrawiam
  • rakop 2010-12-03 14:23:43
    mam nadzieje ze browar strzelec zostanie.bo to chyba ostatni mały-duży browar pozdrawiam
  • łomżyniak 2010-12-03 14:23:58
    no to ładnie... może w końcu trochę RUP kadrę z Wawy zredukuje..albo i nie..
  • ktoś 2010-12-03 17:35:38
    Niestety odbije się to na jakości piwa Łomża, która będzie rozlewana w nowych browarach... a osobiście uważam, że Pawłowska chce przytulić ładne sianko za sprzedanie RUP Van Purowi...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.238.189.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.