Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rozwój sytuacji na rynku piwa jest niewiadomą

  • Autor: Parkiet
  • Data: 01-06-2010, 08:15
Rozwój sytuacji na rynku piwa jest niewiadomą

Jak twierdzi Christopher Barrow, prezes grupy Żywiec w wywiadzie dla Parkietu, na rynku piwa obserwujemy wiele zmian wywołanych kryzysem. Jego zdaniem konsumenci kupują mniej piw w restauracjach i pubach i konsumują je głównie w domach. Nadal dużo piwa sprzedaje się w puszkach, jednak ze względu na oszczędności rośnie popularność piw w butelkach zwrotnych.

Jak czytamy w Parkiecie, strategia grupy Żywiec opiera się na piwach premium i udziałach rynkowych w ujęciu wartościowym. Firma liczy się więc z czasowymi spadkami wielkości sprzedaży. Prezes Barrow przypomina także, że duży wpływ na tegoroczne wyniki będzie miała też pogoda i liczy na gorące lato. Nie zależnie od wyników firma nie planuje w tym momencie zwolnień czy zamykania browarów.

Prezes grupy Żywiec zalicza Polskę do dojrzałych rynków Europy Zachodniej, ponieważ rynek piwa jest tutaj skonsolidowany. Do trzech największych graczy o globalnym zasięgu należy w sumie ok. 90 proc. udziałów. Jego zdaniem należy więc oczekiwać, że kolejne koncerny piwne będą raczej kierować się w stronę takich rynków jak Chiny czy Indie. W Europie natomiast nadal atrakcyjna jest Rosja. Jak czytamy w Parkiecie, ewentualny nowy gracz musiałby bezpośrednio zaatakować firmy, które mają silną pozycję. Zdaniem Barrowa, jeżeli żaden koncern nie zdecydował się wejść do Polski trzy czy cztery lata temu, gdy kredyty były tanie, z pewnością nie zrobi tego teraz, gdy rynki ogarnięte są kryzysem i trudniej jest o finansowanie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Łomżanin 21-06-2010, 14:05:
KONSUMENCIE- Łomża to też część wielkiego koncernu- w tym przypadku duński Royal Unibrew .
Sam browar w Łomży to wielki przemysł- fabryka produkująca nie pojedyncze setki, ale raczej setki tysięcy (a może i milion) hektolitów rocznie. Nie daj się oszukać.
  • Michał 07-06-2010, 12:34:
Liczą się tylko małe browary a nie chemiczne fabryki produkujące szczyny, których nie da się pić a o bólu głowy na drugi dzień nawet nie wspominam.
Mam bardzo proste porównanie. W zeszłym tygodniu grillowaliśmy u brata - na stole sam koncernowy badziew, który hektolitrami zalega na sklepowych półkach. Wypiłem 5 "piw" i na drugi dzień byłem nie do życia...
Ostatni weekend, grillowa impreza u szwagra, który jest piwnym zapaleńcem jak ja. Na stole domowa produkcja piwna (POEZJA!) oraz kilka rodzajów trunków z małych regionalnych browarów polskich oraz niemieckich.
Na głowę, że bym nie skłamał przez całą sobotę przypadło bez mała z 10 - 12 piwek. W niedzieli człowiek wstaje i czuje się jak by wczoraj wodę mineralną. Żadnych negatywnych objawów, zero kaca i wszystkim co jest z nim związane.
Proszę nie odbierać mojej wypowiedzi jako jakiegoś degenerata, który pije na umór. Stwierdzam dobitnie fakt, że koncerniaków w ogóle nie da się pić. Mi wystarczyło kilka tych sikaczy by przerabiać dość nieprzyjemne objawy. Nie mam ich kiedy delektuje się regionalnymi produktami browarów i domową produkcją, w której nie stawia się na ilość ale na jakość.
  • birofil 05-06-2010, 23:49:
ale qwa odkrywca, za takie oczywiste wnioski Heineken placi nierobom krocie, Panowie WSTYD!

Zobacz wszystkie komentarze (6)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 465) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.