Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna "Woda bez promili"

  • Autor: PVA
  • Data: 08-07-2008, 14:12

Społeczna odpowiedzialność jaka spoczywa nie tylko na koncernach alkoholowych, ale także na każdym z nas jest bardzo ważnym aspektem w życiu i edukacji kolejnych pokoleń. Stowarzyszenie Polska Wódka /PVA/ jest organizacją, która ma na celu m.in. propagowanie inicjatyw, które mają wpływ na kształtowanie postaw społecznych, związanych z odpowiedzialnym stylem spożywania alkoholu.

- Jednym z głównych działań jakie podjęliśmy i kontynuujemy wraz z partnerami, także w tym roku, jest akcja „Woda bez promili", która ma na celu rozpowszechnianie wiedzy o niebezpieczeństwach, jakie wiążą się z korzystaniem z kąpielisk po spożyciu alkoholu. Pływanie pod wpływem alkoholu jest najczęstszą w Polsce przyczyną utonięć. Alkohol, nawet w niewielkiej ilości, zwiększa zagrożenie utraty równowagi, szoku termicznego, utraty sił, a jednocześnie znacznie ogranicza umiejętność rozpoznania i oceny stopnia niebezpieczeństwa.
Wejście do wody, nawet po wypiciu niewielkiej ilości alkoholu w upalny dzień, może skończyć się tragicznie. Dlatego też w trwającym sezonie wakacyjnym przestrzeganie przed łączeniem żywiołu wody i alkoholu jest jednym z priorytetów PVA - tłumaczył w czasie konferencji Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka.

Kampania społeczna „Woda bez promili" wspierana jest przez: WOPR - Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe, PZK - Polski Związek Kajakowy, PZW - Polski Związek Wędkarski, PZŻ - Polski Związek Żeglarski, PZMWiNW - Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego.

W ramach kampanii, w nadmorskich kurortach, a także nad jeziorami i rzekami w całej Polsce rozwieszone zostaną plakaty informujące o zagrożeniach związanych z uprawianiem sportów wodnych po spożyciu alkoholu. Osoby odpoczywające nad wodą będą mogły również otrzymać specjalne ulotki informujące o skutkach spożycia alkoholu. Istotnym elementem akcji jest zachęcanie urlopowiczów, do reagowania w sytuacjach, gdy widzą osoby nietrzeźwe wchodzące na łódkę bądź wskakujące do wody.

Albo alkohol, albo pływanie. Od tej reguły nie może być wyjątków! - kampania obejmie także bardziej aktywne działania edukacyjne, które będą promowane poprzez stronę internetową www.wodabezpromili.pl, imprezy sportowe organizowane przez partnerów (WOPR, PZK, PZW, PZŻ, PZMiNW), poprzez animatorów zabaw dla rodzin i dzieci oraz osoby dystrybuujące ulotki propagujące trzeźwość nad wodą, na wodzie i w wodzie. Materiały będą przygotowane we współpracy z Partnerami akcji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH