REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rybne spółki mimo dużych obrotów notują spadek rentowności

  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 15-04-2009, 07:49
Rybne spółki mimo dużych obrotów notują spadek rentowności

Sprzedaż rybnych spółek, mimo kryzysu, rośnie. Rentowność jednak - niekoniecznie - podaje Puls Biznesu. Jak czytamy w dzienniku, winny jest po pierwsze słaby złoty, a po drugie rosnące ceny puszek.

REKLAMA

Seko, giełdowy producent marynat i sałatek rybnych pierwszy kwartał ma zakończyć wyższymi niż rok wcześniej przychodami. Także Wilbo pochwali się kilkunastoprocentowym wzrostem sprzedaży w stosunku do 2008 r. Obie firmy wskazują jednak na słabszą rentowność.

- 90 proc. naszych surowców pochodzi z importu, m.in. z Norwegii, Islandii czy Danii. Boli nas więc słaby złoty. Żeby temu zaradzić, zwiększamy eksport, głównie do Niemiec i Czech, pracujemy też nad Węgrami i Rumunią. W tym roku eksport powinien stanowić 10 proc. naszej sprzedaży - mówi Pulsowi Biznesu Kazimierz Kustra, prezes i największy akcjonariusz Seko.

Leszek Stypułkowski, prezes Wilbo, podkreśla natomiast, że wpływ na słabszą rentowność mają drożejące surowce, przede wszystkim puszki.

- Wprawdzie w lutym podwyższyliśmy ceny produktów, ale widoczne to będzie w wynikach dopiero w maju - dodaje.

Dlatego inną strategię ma Graal, największa rybna firma w kraju - czytamy w Pulsie Biznesu.

- Bardziej niż sprzedaż, która w pierwszym kwartale była zbliżona do zeszłorocznej, interesuje nas zysk. Tym bardziej że widzimy już w naszej branży wpływ kryzysu. Nie można udawać, że nie dotyka on przedsiębiorstw rybnych. Walczymy o rentowność, choć i tak w pierwszym kwartale będzie nieco niższa od zeszłorocznej - mówi Robert Wijata, członek zarządu Graala.

...bo jest presja sieci...
Rybne spółki starają się uwzględnić wyższe koszty w cenach. Narzekają na sieci handlowe, które im to jednak często skutecznie utrudniają. M.in. dlatego Wilbo ogranicza sprzedaż do sieci na rzecz tradycyjnego kanału dystrybucji.

- W ten sposób dbamy o cenę. Ponadto uważam, że polityka sieci, polegająca na wywieraniu presji cenowej na dostawcach bez uwzględnienia ich warunków kosztowych, jest niebezpieczna. Dostawcy nie mają gdzie ciąć, więc obniżają jakość produktów - mówi Pulsowi Biznesu Leszek Stypułkowski.

Graal, jako duża firma ma lepszą niż pozostałe firmy pozycję w negocjacjach. Do sieci sprzedaje około 40 proc. produkcji.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

GRLGraal SA
WLBWILBO SA
SEKSeko SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 017) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH