REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek czekolady ma rosnąć o 2 proc. rocznie

  • Autor: PAP
  • Data: 26-07-2012, 14:25
Rynek czekolady ma rosnąć o 2 proc. rocznie
Z analizy wynika, że głównym czynnikiem wzrostu sektora wyrobów czekoladowych jest popyt na rynkach Ameryki Łacińskiej, Europy Wschodniej oraz regionu Azji i Pacyfiku.

Globalny rynek czekolady w najbliższych pięciu latach będzie rosnąć w tempie 2 proc. rocznie - wskazali w raporcie eksperci firmy doradczej KPMG. Z analizy wynika też, że tabliczki czekolady z czasem będą mniejsze, a w mlecznych zawartość kakao spadnie.

REKLAMA

"Rynek wyrobów czekoladowych jest jednym z wielu, na który duży wpływ ma zwiększająca się indywidualizacja zwyczajów konsumenckich. Dla podmiotów działających w branży sytuacja ta tworzy nowe możliwości, ale również stanowi wyzwanie w obliczu dużej zmienności rynków kakao" - napisano w komunikacie KPMG poświęconym przygotowanemu przez tę firmę raportowi "The chocolate of tomorrow".

Z analizy wynika, że głównym czynnikiem wzrostu sektora wyrobów czekoladowych jest popyt na rynkach Ameryki Łacińskiej, Europy Wschodniej oraz regionu Azji i Pacyfiku. Eksperci KPMG wyjaśniają, że mimo iż rynki te posiadają cechy wspólne np. duża populacja młodych osób, rosnąca klasa średnia czy znaczący napływ kapitału, zwyczaje konsumentów różnią się istotnie w poszczególnych krajach. Sprawia to kłopoty producentom pragnącym działać w skali globalnej.

Według KPMG producenci wyrobów czekoladowych powinni bardziej dostosowywać swoje linie produktów do rynków docelowych. Na przykład w Meksyku, gdzie 52 proc. populacji to osoby poniżej 20. roku życia, grupę docelową dla większości produktów czekoladowych i słodyczy (80-90 proc.) stanowią dzieci. Natomiast w Rosji i Chinach zauważalny jest popyt na produkty typu premium.

"Duże zróżnicowanie gustów to konsekwencja szybkiego rozwoju gospodarek w niektórych krajach oraz zwiększająca się świadomość i wymagania konsumentów. Czynnikiem decydującym o przyszłym sukcesie w branży wyrobów czekoladowych będzie zidentyfikowanie rynków o dużym prawdopodobieństwie wzrostu i zaistnienie na nich" - mówi cytowane w komunikacie dyrektor w KPMG Piotr Grauer.

Z raportu wynika, że producenci pragnący zwiększyć sprzedaż "powinni niezwłocznie wykorzystać szanse związane z rynkami prezentów świątecznych". "W Chinach kupowanie wyrobów cukierniczych na upominek cieszy się coraz większym powodzeniem - ponad połowa produktów czekoladowych jest sprzedawana właśnie w tym charakterze" - dodał Grauer.

Jego zdaniem święta to także dobra okazja do wprowadzania na rynek sezonowych produktów czekoladowych. Grauer zauważył, że w Polsce choć ten rynek dopiero powstaje to dynamicznie rośnie, dziś odpowiada ledwie za parę procent rocznej sprzedaży produktów czekoladowych.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 880) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH