REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek kawiarni w Polsce wciąż będzie się rozwijał mimo drastycznych wzrostów cen kawy

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-04-2011, 12:30
Rynek kawiarni w Polsce wciąż będzie się rozwijał mimo drastycznych wzrostów cen kawy
Fot. Kawiarnia sieci Coffeeshop Company

Mimo bardzo mocnego wzrostu cen kawy surowej na giełdach kawowych w Londynie i Nowym Jorku, rozwój branży kawiarnianej w Polsce wydaje się niezagrożony - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Jan Dominowski, wiceprezes spółki Kade, palarni i dystrybutora kaw.

REKLAMA

Składa się na to kilka czynników. Jak wymienia nasz rozmówca, jednym z nich jest wysoka dochodowość kawiarni. - Przy marżach sięgających 500 proc. na filiżance kawy wzrost cen kawy u producentów i dostawców nawet o kilkadziesiąt procent stanowi nikłą cześć tej bardzo wysokiej marży więc kawiarnie, szczególnie sieciowe są w stanie absorbować takie wzrosty bez znaczącego uszczerbku na dochodowości - tłumaczy Jan Dominowski.

Czynnikami w pewnym sensie niezależnymi od wzrostu cen kawy jest sytuacja rynku gastronomicznego i obraz konsumpcji kawy. - Jak prognozują agencje badawcze silny trend wzrostowy utrzyma się przez najbliższe pięć lat, szczególnie w sektorach casual restaurants i właśnie kawiarni. Wynika to z dynamicznych zmian w preferencjach konsumentów. Coraz więcej z nas woli popijać kawę poza domem, poza tym dla wielu osób ma coraz większe znaczenie jaką i jak podaną kawę piją. Popularna w Polsce kawa mielona zalewana wrzątkiem oddaje pola profesjonalnie przygotowywanej kawie z ekspresu ciśnieniowego - komentuje wiceprezes spółki Kade.

Jak dodaje, nie bez znaczenia jest także nadal dośc niski poziom konsumpcji kawy. W ostatnich latach zanotowaliśmy co prawda wzrost konsumpcji kawy z 2,5 kg na 3 kg per capita, ale - zdaniem naszego eksperta, to wciąż daleko do średniej europejskiej na poziomie prawie 6 kg lub do skandynawskich rekordzistów (12 kg na głowę mieszkańca).

- Kade jako producent i dostawca kawy do sieci kawiarnianych nie notuje spadku sprzedaży w sieciach, raczej wręcz odwrotnie. Wiele kawiarni rozszerza asortyment serwowanych kaw w odpowiedzi na zapotrzebowanie konsumentów - podsumowuje Jan Dominowski.

Przeczytaj także:

3,8-proc. wzrost cen kawy w marcu  

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 542) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH