Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek kawiarni w Polsce wciąż będzie się rozwijał mimo drastycznych wzrostów cen kawy

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-04-2011, 12:30
Rynek kawiarni w Polsce wciąż będzie się rozwijał mimo drastycznych wzrostów cen kawy
Fot. Kawiarnia sieci Coffeeshop Company

Mimo bardzo mocnego wzrostu cen kawy surowej na giełdach kawowych w Londynie i Nowym Jorku, rozwój branży kawiarnianej w Polsce wydaje się niezagrożony - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Jan Dominowski, wiceprezes spółki Kade, palarni i dystrybutora kaw.

Składa się na to kilka czynników. Jak wymienia nasz rozmówca, jednym z nich jest wysoka dochodowość kawiarni. - Przy marżach sięgających 500 proc. na filiżance kawy wzrost cen kawy u producentów i dostawców nawet o kilkadziesiąt procent stanowi nikłą cześć tej bardzo wysokiej marży więc kawiarnie, szczególnie sieciowe są w stanie absorbować takie wzrosty bez znaczącego uszczerbku na dochodowości - tłumaczy Jan Dominowski.

Czynnikami w pewnym sensie niezależnymi od wzrostu cen kawy jest sytuacja rynku gastronomicznego i obraz konsumpcji kawy. - Jak prognozują agencje badawcze silny trend wzrostowy utrzyma się przez najbliższe pięć lat, szczególnie w sektorach casual restaurants i właśnie kawiarni. Wynika to z dynamicznych zmian w preferencjach konsumentów. Coraz więcej z nas woli popijać kawę poza domem, poza tym dla wielu osób ma coraz większe znaczenie jaką i jak podaną kawę piją. Popularna w Polsce kawa mielona zalewana wrzątkiem oddaje pola profesjonalnie przygotowywanej kawie z ekspresu ciśnieniowego - komentuje wiceprezes spółki Kade.

Jak dodaje, nie bez znaczenia jest także nadal dośc niski poziom konsumpcji kawy. W ostatnich latach zanotowaliśmy co prawda wzrost konsumpcji kawy z 2,5 kg na 3 kg per capita, ale - zdaniem naszego eksperta, to wciąż daleko do średniej europejskiej na poziomie prawie 6 kg lub do skandynawskich rekordzistów (12 kg na głowę mieszkańca).

- Kade jako producent i dostawca kawy do sieci kawiarnianych nie notuje spadku sprzedaży w sieciach, raczej wręcz odwrotnie. Wiele kawiarni rozszerza asortyment serwowanych kaw w odpowiedzi na zapotrzebowanie konsumentów - podsumowuje Jan Dominowski.

Przeczytaj także:

3,8-proc. wzrost cen kawy w marcu  

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH