REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek win będzie rósł średnio o 5 proc. do 2015 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-09-2011, 12:11
Rynek win będzie rósł średnio o 5 proc. do 2015 r.

Zgodnie z prognozą International Wine&Spirit Research oraz spółki Wealth Solutions ilość rynku win do roku 2015 będzie rosnąć w tempie ok. 5 proc. rocznie. Wzrost może być wyższy pod koniec okresu objętego prognozą. Będzie to możliwe dzięki rozwijającej się sieci dystrybucji oraz ciągle zwiększającemu się wyborowi win z różnych krajów. Swój udział będą miały również supermarkety, które stopniowo obniżą swoje marże na wina, by przyciągnąć większą liczbę konsumentów.

REKLAMA

W roku 2010 wielkość rynku wina spokojnego (niemusującego wina gronowego) wzrosła o 4,3 proc. - Jest to wynik nieco poniżej oczekiwań, przyczyny to brak prawdziwej kultury picia wina i jego wysokie ceny, a także niskie ceny wódek. Rosnące bezrobocie, wysoka inflacja i zagrożenie recesją dodatkowo powstrzymują klientów od wydawania większych kwot na napoje alkoholowe - a w szczególności wina - ocenia ekspert IWSR Piotr Poznański.

Wina z Nowego Świata nadal zwiększają swój udział w rynku kosztem win ze Starego Kontynentu. Liderem w kategorii win z Nowego Świata, dzięki promocjom cenowym i kampaniom telewizyjnym, są trunki ze Stanów Zjednoczonych, szczególnie marka Carlo Rossi. Stany Zjednoczone stały się również głównym eksporterem win do Polski wyprzedając w 2010 r. dotychczasowego lidera Bułgarię.

- Polski rynek wina jest niezwykle dynamiczny i jednocześnie trudno przewidywalny. Prognoza konsumpcji wina w Polsce może być obarczona dużym błędem. Wynika to stąd, że niektóre supermarkety (np. Biedronka) prowadzą promocje wyprzedażowe. Przez pewien okres wprowadzają wina z określonego kraju po cenach znacznie niższych niż konkurencja, co pozwala im sprzedać jego ogromne ilości. Dobrym przykładem mogą być wina portugalskie, których sprzedaż znacząco wzrosła w ciągu zaledwie jednego roku. Jednym z głównych problemów na rynku są wysokie marże nakładane przez sprzedawców, które zmuszają konsumentów szukania najlepszych ofert. Problemem jest również to, że niektóre supermarkety (takie jak Kaufland czy Tesco) zajmują się bezpośrednim importem win. Można również zaobserwować wzrost zainteresowania importowanymi winami - bezpośrednio z Niemiec, gdzie wina sprzedawane w sklepach sieci Lidl czy Aldi i często charakteryzują się dobrą jakością przy atrakcyjnej cenie. Ten fakt także ma wpływ na niższą sprzedaż win w Polsce zachodniej. - podano w raporcie.

Jak dodano, Polska ma duży potencjał wzrostowy, ponieważ nadal pozostaje jednym z krajów Europy o najniższym spożyciu wina na osobę. Polak wypija przeciętnie 2.7 litra wina rocznie i choć Polska jest już na 14 miejscu na świecie wśród krajów importujących wino, to spożycie na głowę jest nadal jednym z najniższych. Trzy czwarte win importowanych do Polski sprzedawana jest w cenach z przedziału 15-20 złotych.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Slawek 17-09-2011, 08:28:
A jeszcze kilka lat, temu prognozowano 7%, a nawet 10% wzrostu.
  • ble 16-09-2011, 14:16:
a kiedy Perła BL będzie sprzedawać wina? Chwalili sie tym kilka miesięcy temu i co? Pan Cypryjczyk zmienił zdanie? Odwagi waciku!!!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH