Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rząd rozważa zakaz sprzedaży papierosów w kolorowych opakowaniach

  • Autor: PAP
  • Data: 21-11-2010, 21:21

Papierosy mogą być w Wielkiej Brytanii dostępne w sprzedaży wyłącznie w paczkach w kolorze szarym, ewentualnie brązowym. Ma to być kolejny sposób na zniechęcenie młodzieży do nałogu i zmniejszenie wydatków publicznej służby zdrowia.

Rząd rozważa wprowadzenie zakazu sprzedaży papierosów w kolorowych opakowaniach, ponieważ sądzi, iż ich producenci posługują się kolorem w celach marketingowych. Stąd propozycja usunięcia koloru z opakowań.

Na paczce papierosów umieszczano by tylko podstawowe informacje, np., czy papierosy są z filtrem i nazwę producenta. Pozostałoby także ostrzeżenie o szkodliwości palenia dla zdrowia.

"Musimy spróbować nowego podejścia i podejmować decyzje z myślą o społecznym interesie" - cytuje telewizja Sky ministra zdrowia Andrew Lansley'a.

"Efektowny wygląd paczki papierosów, jak wskazują na to przekonywujące dowody, przyciąga nowych palaczy do nałogu, zwłaszcza dzieci. Dlatego uczynienie go mniej atrakcyjnego dla oka ma sens" - dodał.

Lansley zapowiedział wydanie w tej sprawie tzw. białej księgi - dokumentu konsultacyjnego poprzedzającego działania ustawodawcze. Przestawienie się na sprzedaż papierosów w neutralnym kolorystycznie opakowaniu ma w planach Australia od 2012 r.

Od 2011 r. w Wielkiej Brytanii wchodzą w życie przepisy nakazujące sprzedawcom usunięcie papierosów z widoku publicznego. Papierosy mają być trzymane na zapleczu, lub pod ladą, jeśli zaś na półce, to muszą być zakryte tak, by nie przyciągały wzroku.

Brytyjska publiczna służba zdrowia (NHS) ocenia, iż w ubiegłym roku dopomogła 337 tys. dorosłym w rzuceniu nałogu. W ostatnich 10 latach liczba palaczy zmniejszyła się w Wielkiej Brytanii o 25 proc. Jednak po papierosa coraz częściej sięga młodzież w wieku szkolnym.

Leczenie przewlekłych chorób spowodowanych paleniem kosztuje NHS 2,7 mld funtów rocznie. Według danych z 2007 r. z powodu nałogu zmarło w tym roku 80 tys. osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (10)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Joanna II 24-11-2010, 15:22:
Ależ panie Mirosławie, w przeżywaniu orgazmu nie ma nic plugawego, wręcz przeciwnie - to wspaniałe, bardzo pozytywne przeżycie. Gdyby nie orgazm pana szanownego Ojca, nie byłoby pana na świecie. Powinien pan praktykować, zamiast wklejać na forum ten sam tekst pięć razy! Nie tędy droga.
  • Mirosław 24-11-2010, 14:33:
Przepraszam bardzo w taki sposób nie powinno się wymieniać poglądów, nie tędy droga !!!!!!!!!!, a poza tym jak może pisać Joanna II takie plugawe teskty. Jeżeli dostaje ona orgazmu na samą myśl to kieruję ją do psychiatry.
  • Mirosław 24-11-2010, 14:33:
Przepraszam bardzo w taki sposób nie powinno się wymieniać poglądów, nie tędy droga !!!!!!!!!!, a poza tym jak może pisać Joanna II takie plugawe teskty. Jeżeli dostaje ona orgazmu na samą myśl to kieruję ją do psychiatry.

Zobacz wszystkie komentarze (10)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.