Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sąd zakazał emisji reklamy porównującej soki Maspeksu i Agros Novej

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-10-2009, 17:33
Sąd zakazał emisji reklamy porównującej soki Maspeksu i Agros Novej

Sąd w Olsztynie w poniedziałek wydał decyzję zakazującą emisji we wszystkich stacjach telewizyjnych oraz w innych mediach porównawczej reklamy napojów Minerado firmy Agros Nova, wykorzystującej wizerunek marki Caprio, należącej do Maspeksu Wadowice. - Sąd podzielił naszą argumentację i z powodu charakteru sprawy i jej możliwych skutków, wydał zarządzenie najszybciej, jak było to możliwe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dorota Liszka, rzecznik Maspeksu.

15-sekundowy spot miał podkreślać atut Minerado, którym jest brak dodatku cukru oraz innych substancji słodzących. Według reklamy, to odróżnia Minerado od napoju Caprio, który nie ma dodatku cukru, ale zawiera sztuczne słodziki.

Sąd jednak zadecydował o zakazaniu emisji reklamy.

Agros Nova odpiera zarzuty. - Reklama porównawcza Minerado jest zgodna z prawem, w szczególności z przepisami ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W ocenie kilku prawników, w tym ekspertów jednej z najbardziej renomowanych kancelarii prawnych spełnia wszelkie wymogi rzetelnej reklamy porównawczej. Potwierdzają to stosowna ekspertyzy prawne, którymi dysponujemy - mówi Joanna Bancerowska, rzecznik Agros Novej. Podkreśla, że celem reklamy była wyłącznie promocja nowego napoju.

- Uważamy, że reklama firmy Agros Nova wprowadza konsumentów w błąd, porównuje produkty w sposób nierzetelny i nieuczciwie dyskredytuje znak towarowy, na którego pozycję oraz dobry wizerunek pracowaliśmy bardzo długo wspólnie z naszymi partnerami handlowymi - odpowiada Dorota Liszka.

Zdaniem Joanny Bancerowskiej, reklama zawierała jedynie fakty, które sprzedawca czy konsument może łatwo zweryfiukować, sprawdzając opakowania napojów.

- Nie namawiamy konsumentów do wyboru naszego produktu, nie sugerujemy decyzji, którą pozostawiamy wyłącznie konsumentom - mówi rzeczniczka Agros Novej. Dodatkowo reklama miała pełnić funkcje edukacyjne. - Edukujemy konsumentów, zachęcamy ich do czytania etykiet i zwracamy uwagę na istotną cechę różnicującą obydwa napoje - mówi Bancerowska.

- Nie mamy nic przeciwko kampaniom, które w sposób uczciwy i rzetelny informują konsumentów o tym, na co powinni zwracać uwagę przy wyborze produktów. Ale według nas, ta kampania nie ma nic wspólnego z rzetelnym informowaniem, czy edukowaniem - ripostuje Dorota Liszka. Zarzuca jednocześnie producentowi Minerando, że "niszczy rynek produktów niskokalorycznych, w którego budowę jest zaangażowanych wielu producentów, również z innych segmentów rynku'.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jan 09-10-2009, 12:11:
Sąd osłania oszustów Powołac komisje sledczą.... Jaka kasa poszła ....To że Maspex ma sztab prawników wcale nie oznacza że wszystko mu wolno
  • Ficus 06-10-2009, 09:27:
Co za bezsens... Moim zdaniem powinno się pozwolić dalej porównywać, zwłaszcza że reklama wcale nie kłamie. . Jak ktoś produkuje soki czy napoje z tablicą Mendelejewa to niech się spodziewa reakcji. Zresztą na opakowaniu wymienia się wszystkie związki chemiczne zawarte w Caprio.Żadna to tajemnica. To Maspex gra nieczysto i jeszcze ma pretensje.
  • Ficus 06-10-2009, 09:27:
Co za bezsens... Moim zdaniem powinno się pozwolić dalej porównywać, zwłaszcza że reklama wcale nie kłamie. . Jak ktoś produkuje soki czy napoje z tablicą Mendelejewa to niech się spodziewa reakcji. Zresztą na opakowaniu wymienia się wszystkie związki chemiczne zawarte w Caprio.Żadna to tajemnica. To Maspex gra nieczysto i jeszcze ma pretensje.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH