REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sedal: Zwiększona sprzedaż lodów od kwietnia do sierpnia

  • Autor: Radosław Wałkuski, dla handlu.pl
  • Data: 14-05-2009, 20:07

Roczny wartościowy udział sprzedaży lodów impulsowych w stosunku do całkowitej sprzedaży lodów w sklepach sieci Sedal wynosi aż 70 proc. Spośród małych lodów największą popularnością cieszą się rożki. - Okres, w którym notujemy zwiększoną sprzedaż lodów rozpoczyna się w kwietniu i trwa zazwyczaj do sierpnia. Jeśli we wrześniu jest lepsza pogoda, to sezon nieznacznie się wydłuża, ale generalnie już w sierpniu stopujemy z zamówieniami - mówi Agnieszka Fojtar, zastępca dyrektora ds. sprzedaży w spółce Sedal.

REKLAMA

Wraz z rozpoczęciem sezonu w sklepach pojawiają się dodatkowe zamrażarki, również te małe, zlokalizowane w strefie impulsowej. Postawiony jest też nacisk na ich promocję. - Co tydzień wybieramy 6 produktów, z bardzo atrakcyjną ceną, które mają do nas przyciągnąć klientów. Informacje o nich wywieszane są na specjalnych banerach, na zewnątrz sklepu, są one również promowane w lokalnych stacjach radiowych. W okresie poprzedzającym komunie oraz dzień dziecka jednym z tych produktów są właśnie lody - wyjaśnia nasza rozmówczyni.

- W strukturze rocznego wartościowego udziału sprzedaży lodów dominują lody małe - ich sprzedaż wynosi aż 70 proc. Wziąwszy pod uwagę to, że zimą praktycznie sprzedają się tylko lody w większych opakowaniach oznacza to, że latem ich udział w całkowitej sprzedaży jest zdecydowanie dominujący. Liderem pod względem popularności jest Koral, popularna są również marki Ice-Mastry i Algida. - Wcześniej w ofercie były również produkty Nestle, ale ze względu na wysoką cenę i nie zawsze dobrze układającą się współpracę z przedstawicielami handlowymi lody tej firmy zniknęły z półek Sedala - opisuje Agnieszka Fojtar.

Z rozmowy z nią wynika, że lody są produktem przynoszącym umiarkowane zyski, które powinny być w ofercie przede wszystkim po to, aby umożliwić klientom kompleksowe zrobienie zakupów. - Sprzedaż lodów nie osiąga nawet 0,5 proc. udziału w obrotach sieci - mówi Fojtar.

Sedal zarządza obecnie siecią 19 sklepów w województwie łódzkim, wielkopolskim i opolskim o powierzchni od 140 do 800 mkw. Firma posiada centralę logistyczną w Wieluniu, z której zaopatrywane są również inne sieci, drobne sklepy oraz odbiorcy hurtowi. We wrześniu ubiegłego roku jedynym, stuprocentowym udziałowcem Sedala stała się spółka Akro. W ciągu ostatniego miesiąca otworzono dwie nowe placówki: w Łasku i Widawie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 870) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH