Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sedal: Zwiększona sprzedaż lodów od kwietnia do sierpnia

  • Autor: Radosław Wałkuski, dla handlu.pl
  • Data: 14-05-2009, 20:07

Roczny wartościowy udział sprzedaży lodów impulsowych w stosunku do całkowitej sprzedaży lodów w sklepach sieci Sedal wynosi aż 70 proc. Spośród małych lodów największą popularnością cieszą się rożki. - Okres, w którym notujemy zwiększoną sprzedaż lodów rozpoczyna się w kwietniu i trwa zazwyczaj do sierpnia. Jeśli we wrześniu jest lepsza pogoda, to sezon nieznacznie się wydłuża, ale generalnie już w sierpniu stopujemy z zamówieniami - mówi Agnieszka Fojtar, zastępca dyrektora ds. sprzedaży w spółce Sedal.

Wraz z rozpoczęciem sezonu w sklepach pojawiają się dodatkowe zamrażarki, również te małe, zlokalizowane w strefie impulsowej. Postawiony jest też nacisk na ich promocję. - Co tydzień wybieramy 6 produktów, z bardzo atrakcyjną ceną, które mają do nas przyciągnąć klientów. Informacje o nich wywieszane są na specjalnych banerach, na zewnątrz sklepu, są one również promowane w lokalnych stacjach radiowych. W okresie poprzedzającym komunie oraz dzień dziecka jednym z tych produktów są właśnie lody - wyjaśnia nasza rozmówczyni.

- W strukturze rocznego wartościowego udziału sprzedaży lodów dominują lody małe - ich sprzedaż wynosi aż 70 proc. Wziąwszy pod uwagę to, że zimą praktycznie sprzedają się tylko lody w większych opakowaniach oznacza to, że latem ich udział w całkowitej sprzedaży jest zdecydowanie dominujący. Liderem pod względem popularności jest Koral, popularna są również marki Ice-Mastry i Algida. - Wcześniej w ofercie były również produkty Nestle, ale ze względu na wysoką cenę i nie zawsze dobrze układającą się współpracę z przedstawicielami handlowymi lody tej firmy zniknęły z półek Sedala - opisuje Agnieszka Fojtar.

Z rozmowy z nią wynika, że lody są produktem przynoszącym umiarkowane zyski, które powinny być w ofercie przede wszystkim po to, aby umożliwić klientom kompleksowe zrobienie zakupów. - Sprzedaż lodów nie osiąga nawet 0,5 proc. udziału w obrotach sieci - mówi Fojtar.

Sedal zarządza obecnie siecią 19 sklepów w województwie łódzkim, wielkopolskim i opolskim o powierzchni od 140 do 800 mkw. Firma posiada centralę logistyczną w Wieluniu, z której zaopatrywane są również inne sieci, drobne sklepy oraz odbiorcy hurtowi. We wrześniu ubiegłego roku jedynym, stuprocentowym udziałowcem Sedala stała się spółka Akro. W ciągu ostatniego miesiąca otworzono dwie nowe placówki: w Łasku i Widawie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH