Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Segafredo: Wzrasta sprzedaż kawy ziarnistej i mielonej

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-01-2012, 11:17
Segafredo: Wzrasta sprzedaż kawy ziarnistej i mielonej
Segafredo z optymizmem patrzy na kolejne miesiące

Z danych statystycznych z 2011 roku wynika, że polski konsument co drugą złotówkę przeznaczoną za zakup kawy wydaje na kawę ziarnistą lub mieloną i wszystko wskazuje na to, że tendencja ta utrzyma się również w tym roku. Ponieważ jest to nasza podstawowa grupa produktów, z optymizmem patrzymy na kolejne miesiące - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Joanna Szpak, kierownik ds. marketingu w firmie Segafredo Zanetti Poland.

Jak przyznaje, dobrą wiadomością jest również to, że Polacy są coraz bardziej świadomi smaku kawy, potrafią ocenić jej jakość i gatunek. - Jeżeli chodzi o preferencje klientów lokali gastronomicznych, to nie ulegają one znaczącej zmianie. W dalszym ciągu najpopularniejszymi napojami są kawy z dużym dodatkiem mleka, takie jak latte czy cappuccino. Równocześnie jednak rośnie popularność espresso. Rozpoznawalność na całym świecie marki Segafredo wraz z rosnącą tendencją do picia kawy poza domem powoduje, że dużym zainteresowaniem cieszą się mieszanki, z których w domu można przygotować kawę "taką jak w mojej ulubionej kawiarni" - komentuje Joanna Szpak.

Jej zdaniem, podążając za tą chęcią, Polacy coraz chętniej kupują ekspresy ciśnieniowe do domowego zastosowania. Do zakupów zachęca spadek cen tego typu urządzeń, co z kolei powoduje wzrost sprzedaży kawy ziarnistej. W dalszym ciągu jednak bardzo wielu konsumentów parzy kawę
w kafetierce lub w ekspresie ciśnieniowym bez młynka.

- Tym samym wzrasta również sprzedaż kawy mielonej. Kawa rozpuszczalna używana jest głównie przez ludzi młodych, żyjących w pośpiechu i nie mających czasu na parzenie napoju lub nie posiadający ekspresu - mówi przedstawicielka Segafredo.

Dodaje, że ze względu na wysokie ceny ziaren kawy na światowych giełdach, można spodziewać się podwyżek gotowych produktów.

- Cena kawy na giełdach, podobnie jak cena ropy, zależna jest od sytuacji na świecie. Na przykład kwietniu 2011 roku wynosiła ona 231,24 centów amerykańskich, osiągając najwyższą do tej pory wartość na rynku. Natomiast w listopadzie stawka była najniższa i spadła do 193,66 centów. W wyniku zawirowań, cena zielonego ziarna stale rośnie i niestety taka sytuacja może potrwać jeszcze przez następnych kilka lat. Przewiduje się, że w pierwszej kolejności podwyżkę odczują klienci kupujący produkty najtańsze. Zmiana cen będzie najmniej odczuwalna w sektorze HoReCa, w związku z czym cena filiżanki dla ostatecznego klienta nie powinna ulec zmianie - podsumowuje Joanna Szpak.

Czytaj także: W grudniu cena kawy najniższa w 2011 r.

Segafredo: Rynek kawiarni sieciowych czeka stabilizacja

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH