Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sekretarz generalny Polbisco: Potencjał indyjskiego rynku słodyczy jest ogromny

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-04-2012, 14:11
Sekretarz generalny Polbisco: Potencjał indyjskiego rynku słodyczy jest ogromny
Marek Przeździak, sekretarz generalny Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco

Jeśli rynek indyjski zostanie zliberalizowany i firmy europejskie, w tym polskie będą mogły eksportować i inwestować w Indiach, oczekiwany jest znaczny wzrost sprzedaży produktów czekoladowych i cukierniczych - ocenia Marek Przeździak, sekretarz generalny Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco.

- Rynek indyjski jest bardzo ważny dla producentów wyrobów czekoladowych i cukierniczych, ale pod warunkiem, że zostanie podpisane porozumienie o wolnym handlu pomiędzy tym krajem a UE. Niestety rząd Indii uważa, iż produkty wytwarzane przez branżę czekoladowo-ciastkarsko-cukierniczą powinny być traktowane jako „produkty wrażliwe" (sensitive products) i dlatego obłożone są wysokimi cłami. I właśnie wysokie taryfy celne stanowią największą przeszkodą w rozwoju eksportu na ten rynek - mówi Marek Przeździak w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Dodaje, że 30-procentowe cła importowe plus dodatkowe podatki graniczne powodują, że całkowite cła i obciążenia podatkowe na importowane wyroby czekoladowe wzrastają do 55 proc. - Obciążenia te mają wpływ na finalną cenę sprzedaży produktów czekoladowych i słodyczy czyniąc je nieosiągalnymi dla większości konsumentów w Indiach - mówi sekretarz generalny Polbisco.

Zwraca on także uwagę, iż indyjski rynek czekoladowy nie jest rozwinięty. Przeciętnie obywatel Indii spożywa ok. 40 g czekolady rocznie, dla porównania jej spożycie w krajach Europejskich wynosi kilka kg na osobę na rok.

Jednocześnie, jak zaznacza, w ciągu ostatnich 20 lat klasa średnia w Indiach (prawdopodobnie największy konsument czekolady i słodyczy) wzrosła trzykrotnie. - Aktualnie szacowana jest na 250 mln osób. Indyjskie Krajowe Centrum Badań Ekonomicznych szacuje, iż w latach 1997-2007 ilość osób bardzo bogatych wzrosła sześciokrotnie, dochód klasy średniej potroił się, a liczba ludności ubogiej zmniejszyła się trzykrotnie. W związku z taką sytuacją ekonomiczną i niskim spożyciem czekolady i innych słodyczy Indie mają ogromny potencjał, aby stać się rynkiem o wartości wielu mld Euro, gdzie zarówno małe jak i średnie firmy zarówno europejskie jak i lokalne będą mogły skutecznie funkcjonować - mówi Marek Przeździak.

Przeczytaj także:

Indie - szansa na nowy rynek?

Umowa o strefie wolnego handlu UE - Indie możliwa już w tym roku?

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH