Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sekretarz generalny Polbisco: Potencjał indyjskiego rynku słodyczy jest ogromny

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-04-2012, 14:11
Sekretarz generalny Polbisco: Potencjał indyjskiego rynku słodyczy jest ogromny
Marek Przeździak, sekretarz generalny Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco

Jeśli rynek indyjski zostanie zliberalizowany i firmy europejskie, w tym polskie będą mogły eksportować i inwestować w Indiach, oczekiwany jest znaczny wzrost sprzedaży produktów czekoladowych i cukierniczych - ocenia Marek Przeździak, sekretarz generalny Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco.

- Rynek indyjski jest bardzo ważny dla producentów wyrobów czekoladowych i cukierniczych, ale pod warunkiem, że zostanie podpisane porozumienie o wolnym handlu pomiędzy tym krajem a UE. Niestety rząd Indii uważa, iż produkty wytwarzane przez branżę czekoladowo-ciastkarsko-cukierniczą powinny być traktowane jako „produkty wrażliwe" (sensitive products) i dlatego obłożone są wysokimi cłami. I właśnie wysokie taryfy celne stanowią największą przeszkodą w rozwoju eksportu na ten rynek - mówi Marek Przeździak w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Dodaje, że 30-procentowe cła importowe plus dodatkowe podatki graniczne powodują, że całkowite cła i obciążenia podatkowe na importowane wyroby czekoladowe wzrastają do 55 proc. - Obciążenia te mają wpływ na finalną cenę sprzedaży produktów czekoladowych i słodyczy czyniąc je nieosiągalnymi dla większości konsumentów w Indiach - mówi sekretarz generalny Polbisco.

Zwraca on także uwagę, iż indyjski rynek czekoladowy nie jest rozwinięty. Przeciętnie obywatel Indii spożywa ok. 40 g czekolady rocznie, dla porównania jej spożycie w krajach Europejskich wynosi kilka kg na osobę na rok.

Jednocześnie, jak zaznacza, w ciągu ostatnich 20 lat klasa średnia w Indiach (prawdopodobnie największy konsument czekolady i słodyczy) wzrosła trzykrotnie. - Aktualnie szacowana jest na 250 mln osób. Indyjskie Krajowe Centrum Badań Ekonomicznych szacuje, iż w latach 1997-2007 ilość osób bardzo bogatych wzrosła sześciokrotnie, dochód klasy średniej potroił się, a liczba ludności ubogiej zmniejszyła się trzykrotnie. W związku z taką sytuacją ekonomiczną i niskim spożyciem czekolady i innych słodyczy Indie mają ogromny potencjał, aby stać się rynkiem o wartości wielu mld Euro, gdzie zarówno małe jak i średnie firmy zarówno europejskie jak i lokalne będą mogły skutecznie funkcjonować - mówi Marek Przeździak.

Przeczytaj także:

Indie - szansa na nowy rynek?

Umowa o strefie wolnego handlu UE - Indie możliwa już w tym roku?

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 433) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH