Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sezon piwny rozpoczęty. W 2012 r. sprzedaż piwa może wzrosnąć o 2-3 proc.

  • Autor: PAP
  • Data: 26-04-2012, 16:52

Branża piwna, podobnie jak napojów bezalkoholowych, ściśle podlega zmianom sezonowym. - W tygodniu bezpośrednio poprzedzającym weekend majowy sprzedaż piw Grupy Żywiec jest większa o 4 000 000 l w porównaniu do uśrednionej tygodniowej sprzedaży w całym roku. Większość konsumentów robi większe zakupy na czas, w którym sklepy będą zamknięte, symbolicznie rozpoczynając sezon piwny - mówi Piotr Ozga, dyrektor sprzedaży Grupy Żywiec.

Sezonowość piwa jest najbardziej widoczna w regionach związanych z letnim wypoczynkiem. Około 7-8 proc. wolumenu rocznego Grupa Żywiec sprzedaje w miesiącu pozasezonowym (np. listopad, grudzień, styczeń, luty) a około 12-13 proc. wolumenu rocznego w miesiącu sezonowym (np. lipiec czy sierpień).

W branży piwnej powszechne jest powiedzenie, że Słońce to najlepszy sprzedawca piwa. Z kilkudziesięcioletnich doświadczeń Grupy Żywiec wynika, że wzrost lub spadek średniej temperatury miesięcznej o 1 stopni C oznacza ok. 4 000 000 l więcej lub mniej piwa sprzedanego na polskim rynku (poza miesiącami sezonowymi).

- Dla Grupy Żywiec jak i całej branży piwowarskiej najważniejsze są dwa aspekty pogody - temperatura i opady. Biorąc pod uwagę konsumpcję oraz dystrybucję piwa, pogoda powinna być optymalna tzn. nie za zimno, ale także nie za ciepło. Dlatego najlepsze warunki do sprzedaży piwa to ok. 25 stopni C i brak opadów - dodaje Piotr Ozga.

Jak informuję przedstawiciele Grupy Żywiec do niedawna sezonowy popyt na piwo kończył się wraz ze spadkiem temperatur we wrześniu lub z początkiem października. W 2011 r. Grupa zaproponowała konsumentom 10 nowych piw. - Podjęliśmy również walkę o wydłużenie sezonu piwnego w Polsce i zmianę sposobu myślenia o bursztynowym napoju, wprowadzając piwa na zimę Tatra Grzaniec oraz Żywiec Bock o zupełnie innym, esencjonalnym smaku. Do jesieni ub. r. piwo służyło głównie orzeźwieniu w czasie upalnych dni a zainteresowanie nim spadało wraz z pojawieniem się niskich temperatur. Okazało się jednak, że Polacy chcą pić piwo także zimą - jeśli tylko dostaną odpowiedni produkt - wyjaśnia przedstawiciel Żywca.

W tym roku Grupa Żywiec ponownie zaskoczy konsumentów trzema propozycjami na sezon piwny, które spełnią ich zmieniające się oczekiwania. Już dziś na półkach sklepowych konsumenci mogą znaleźć ponad 30 piw Grupy Żywiec.

Wyniki sprzedaży piwa potwierdzają, że Polska jest błędnie postrzegana jako kraj mocnych alkoholi. W 2011 r. Polacy kupili 36 mln hl piwa (1 hl = 100 l), czyli o 4 proc. więcej niż w 2010 r. Każdy dorosły statystyczny Polak wypija rocznie 95 litrów piwa. W tym roku ten najwyższy wynik w historii polskiego piwowarstwa może jeszcze wzrosnąć o 2-3 proc. (czyli ok. 700 tys. do 1 mln hl piwa), choć Polska jest już w pierwszej piątce rynków Europy o najwyższej konsumpcji piwa. Wszystko jednak zależy od pogody.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.