REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sobieski znalazł się na szóstym miejscu rankingu Elit Brand List 2009

  • Autor: ISB
  • Data: 20-09-2010, 15:11

Sztandarowy produkt Grupy Belvedere, notowanej na GPW pod skróconą nazwą Sobieski, został uplasowany na szóstym miejscu rankingu Elit Brands List 2009, raportu przygotowywanego przez International Wine and Spirit Research (IWSR).

REKLAMA

"Zgodnie z ostatnim zestawieniem przygotowanym przez IWSR, wódka Sobieski jest jedynym polskim reprezentantem i jedną z czterech wódek zakwalifikowanych do Elit Brands List 2009. Do tegorocznej listy nie zakwalifikowało się wiele światowych marek, ponieważ nie spełniły wymagających kryteriów globalnego wzrostu przez 5 lat z rzędu. Sobieski awansował o 8 pozycji i w tegorocznym zestawieniu jest już na 6. miejscu, ale przed nami są już tylko dwie marki wódek".

Zestawienie przygotowywane przez International Wine and Spirit Research, firmę specjalizującą się w zbieraniu danych rynkowych dot. branży alkoholowej, obejmuje jedynie 10 marek z całego świata, które spełniło surowe kryteria. Jeszcze w 2008 roku na liście figurowało 22 marek alkoholi mocnych (m.in. wódki, whisky i rumy). Jednym z wymagań, aby produkt mógł zostać zakwalifikowany do Elite Brands List jest, aby 40% jego sprzedaży było generowane poza głównym rynkiem.

"W przypadku wódki Sobieski, ponad połowa sprzedaży jest już realizowana poza Polską. Innym, bardzo rygorystycznym warunkiem, szczególnie w czasie dekoniunktury, która dotknęła światową branże alkoholową w 2009 r., jest zachowanie przez 5 lat złożonej rocznej stopy wzrostu na poziomie minimum 5%".

„Nasza ponowna obecność w renomowanej Elit Brands List potwierdza, że Sobieski, ma przed sobą bardzo duże możliwości w dalszym podboju rynków zagranicznych" - powiedział Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Grupy Sobieski.

W 2009 r. sprzedaż wódki Sobieski wzrosła do ok. 3 mln dziewięciolitrowych kartonów, ale także pojawiła się na nowych rynkach. Polska marka jest już obecna w 78 krajach świata.

Grupa Belvedere chce w tym roku wprowadzić markę Sobieski na rynki Chin oraz Indii. Liczy na ok. 20% wzrost sprzedaży 9-litrowych kartonów w 2010 roku.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

BVDBelvedere S.A.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kaz 24-09-2010, 01:45:
Jestem ciekawy dlaczego nie zostały wymienione 2 marki wódek,które wyprzedziły naszego rodzynka.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (10 004) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH