Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spada sprzedaż napojów typu cola, PepsiCo inwestuje więc w zdrowszą żywność

  • Autor: Adam Bogacz dla portalspozywczy.pl
  • Data: 20-08-2009, 14:49
Spada sprzedaż napojów typu cola, PepsiCo inwestuje więc w zdrowszą żywność
fot. flickr.com

PepsiCo kontynuuje strategię wzbogacania swojego portfolio o produkty prozdrowotne i funkcjonalne. Koncern przejął właśnie brazylijską firmę Amacoco, największego w Brazylii producenta wody kokosowej (niezbyt prawidłowo nazywanej w Polsce mleczkiem kokosowym). To nie pierwsza inwestycja PepsiCo w napoje funkcjonalne i te kojarzone ze zdrowiem.

Brazylijska spółka jest właścicielem dwóch marek: Kero Coco i Trop Coco. Według ekspertów, woda kokosowa to zdrowy i orzeźwiający sposób nawadniania organizmu zawierający liczne składniki odżywcze, zwłaszcza ważne dla ludzi prowadzących aktywny styl życia. Produkt zawiera m.in. minerały takie jak magnez, wapń i potas. W ostatnich latach w Brazylii notuje się znaczący wzrost spożycia wody kokosowej.

W ciągu ostatnich kilku lat PepsiCo dokonała (podobnie jak jej rywalka Coca-Cola) wielu przejęć w dziedzinie żywności prozdrowotnej i funkcjonalnej. Do najbardziej spektakularnych należało przejęcie marki napoju funkcjonalnego SoBe w USA w 2000 r. za 500 mln USD. W 2001 r. koncern wydał 2 mld USD na zakup Gatorade, marki napoju dla sportowców.
W naszym regionie PepsiCo przejęła m.in. firmę Lebedyansky, największego producenta soków w Rosji i firmę Sandora, czołowego wytwórcę soków na Ukrainie.

Powód takiego zainteresowania napojami funkcjonalnymi i sokami wydaje się bardzo oczywisty. Konsumenci w USA (a niedługo będzie tak na całym świecie) coraz powszechniej odchodzą od produktów typu cola i poszukują napojów prozdrowotnych. W 2001 r. sprzedaż napoju Pepsi-Cola w USA wynosiła ponad 2 mld galonów (1 galon USA = 3,785 litra) natomiast w 2008 r. spadła aż o 25 proc., do niecałych 1,6 mld galonów. W porównaniu z połową lat dziewięćdziesiątych spadek jest jeszcze większy.
Co za tym idzie, maleją zyski PepsiCo ze sprzedaży koncentratu, coraz mniej na sprzedaży napojów zarabiają też bottlerzy PepsiCo, koncern osiąga też coraz gorsze wyniki na giełdzie.

Także w Polsce PepsiCo było zainteresowane inwestycją w przemysł sokowy - o mało co koncern nie przejął firmy Hortex. W bardzo dziwnych okolicznościach w ostatniej chwili nie doszło do zawarcia transakcji. Ciekawe, czy może teraz PepsiCo zapoluje w Polsce na innego producenta soków?

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH