Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spółce CEDC zaszkodziła kanibalizacja marek, choć sprzedaż w Polsce rośnie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 04-11-2011, 14:41
Spółce CEDC zaszkodziła kanibalizacja marek, choć sprzedaż w Polsce rośnie
CEDC przyznaje, że nastąpiła kanibalizacja marki Bols, między innymi przez niedawno wprowadzoną Żubrówkę Białą.

CEDC spodziewa się w czwartym kwartale 2011 roku wzrostu sprzedaży na rynku polskim o 6-10 proc. ilościowo i 10-14 proc. wartościowo licząc rok do roku. Spółka podała, że w trzecim kwartale dokonała odpisu w wysokości 128 mln USD z tytułu trwałej utraty wartości znaków towarowych, spowodowanej przede wszystkim przez markę Bols. Powodem utraty wartości była między innymi kanibalizacja ze strony nowo wprowadzonych marek, w tym Żubrówki Białej.

Ponadto, spółka dokonała 547 mln USD odpisu z tytułu trwałej utraty wartości firmy, w tym 88 mln USD w Polsce i 459 mln USD w Rosji.

Spółka w dalszym ciągu obserwowała otoczenie rynkowe, w tym w szczególności spadający poziom konsumpcji wódki oraz znaczącą wrażliwość cenową na swoich kluczowych rynkach w Polsce i Rosji. Dodatkowo, spółka odczuła istotne zmiany w warunkach rynkowych, w tym zmiany w strukturze kanałów sprzedaży, strukturze asortymentu oraz utrudnienia w związku z procesem odnawiania zezwoleń w Rosji.

Spółka przewiduje, że w czwartym kwartale rynek wódki w Polsce zmniejszy się o 4-5 proc. Spodziewa się także, że ceny spirytusu będą wyższe o 3-4 proc. niż w trzecim kwartale 2011 roku.

W ostatnim kwartale tego roku CEDC zamierza nadal koncentrować się na poprawie struktury sprzedaży pod względem asortymentu i kanałów sprzedaży, poprzez zwiększanie dystrybucji numerycznej dla kluczowych produktów i poprawienie struktury sprzedaży pod względem wielkości opakowań.

CEDC podaje, że w trzecim kwartale tego roku zanotował wzrost sprzedaży portfolio w Polsce o 18 proc. w ujęciu ilościowym w porównaniu do trzeciego kwartału 2010 oraz dwucyfrowy wzrost zarówno sprzedaży wódki na rynku krajowym jak i importu i eksportu.

Spółka ocenia, że sprzedaż w ujęciu ilościowym nowej wódki smakowej - Jeżówki - jest zgodna z oczekiwaniami. Natomiast rezultaty wprowadzenia nowego opakowania i komunikacji Soplicy - wódki czystej i odmian smakowych - znacznie przewyższyły założenia.

Ponadto, w trzecim kwartale spółka ukończyła szczegółowe badanie wyników w kanale tradycyjnym w porównaniu z konkurentami; wprowadzone zostały konieczne zmiany w celu poprawienia wyników w czwartym kwartale 2011.

CEDC ocenia, że rynek wódki w Polsce w trzecim kwartale 2011 roku utrzymywał się na poziomie niższym niż rok wcześniej o 5-6 proc. w ujęciu ilościowym.

Natomiast w Rosji nastąpił wzrost wartości sprzedaży o 25 proc. (w porównaniu z 3 proc. wzrostem ilościowym), wynikający głównie z podwyżek cen w ciągu ostatnich 12 miesięcy i mniejszych rabatów.

Spółka przewiduje, że rynek wódki w Rosji spadnie w czwartym kwartale o ok. 3-6 proc. CEDC spodziewa się spadku sprzedaży wódki na rynku rosyjskim o 2-5 proc. ilościowo i wzrostu wartości sprzedaży o 5-7 proc.

Przeczytaj także:

CEDC dokonała odpisu na utratę wartości firmy i znaków towarowych

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.