Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spółce CEDC zaszkodziła kanibalizacja marek, choć sprzedaż w Polsce rośnie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 04-11-2011, 14:41
Spółce CEDC zaszkodziła kanibalizacja marek, choć sprzedaż w Polsce rośnie
CEDC przyznaje, że nastąpiła kanibalizacja marki Bols, między innymi przez niedawno wprowadzoną Żubrówkę Białą.

CEDC spodziewa się w czwartym kwartale 2011 roku wzrostu sprzedaży na rynku polskim o 6-10 proc. ilościowo i 10-14 proc. wartościowo licząc rok do roku. Spółka podała, że w trzecim kwartale dokonała odpisu w wysokości 128 mln USD z tytułu trwałej utraty wartości znaków towarowych, spowodowanej przede wszystkim przez markę Bols. Powodem utraty wartości była między innymi kanibalizacja ze strony nowo wprowadzonych marek, w tym Żubrówki Białej.

Ponadto, spółka dokonała 547 mln USD odpisu z tytułu trwałej utraty wartości firmy, w tym 88 mln USD w Polsce i 459 mln USD w Rosji.

Spółka w dalszym ciągu obserwowała otoczenie rynkowe, w tym w szczególności spadający poziom konsumpcji wódki oraz znaczącą wrażliwość cenową na swoich kluczowych rynkach w Polsce i Rosji. Dodatkowo, spółka odczuła istotne zmiany w warunkach rynkowych, w tym zmiany w strukturze kanałów sprzedaży, strukturze asortymentu oraz utrudnienia w związku z procesem odnawiania zezwoleń w Rosji.

Spółka przewiduje, że w czwartym kwartale rynek wódki w Polsce zmniejszy się o 4-5 proc. Spodziewa się także, że ceny spirytusu będą wyższe o 3-4 proc. niż w trzecim kwartale 2011 roku.

W ostatnim kwartale tego roku CEDC zamierza nadal koncentrować się na poprawie struktury sprzedaży pod względem asortymentu i kanałów sprzedaży, poprzez zwiększanie dystrybucji numerycznej dla kluczowych produktów i poprawienie struktury sprzedaży pod względem wielkości opakowań.

CEDC podaje, że w trzecim kwartale tego roku zanotował wzrost sprzedaży portfolio w Polsce o 18 proc. w ujęciu ilościowym w porównaniu do trzeciego kwartału 2010 oraz dwucyfrowy wzrost zarówno sprzedaży wódki na rynku krajowym jak i importu i eksportu.

Spółka ocenia, że sprzedaż w ujęciu ilościowym nowej wódki smakowej - Jeżówki - jest zgodna z oczekiwaniami. Natomiast rezultaty wprowadzenia nowego opakowania i komunikacji Soplicy - wódki czystej i odmian smakowych - znacznie przewyższyły założenia.

Ponadto, w trzecim kwartale spółka ukończyła szczegółowe badanie wyników w kanale tradycyjnym w porównaniu z konkurentami; wprowadzone zostały konieczne zmiany w celu poprawienia wyników w czwartym kwartale 2011.

CEDC ocenia, że rynek wódki w Polsce w trzecim kwartale 2011 roku utrzymywał się na poziomie niższym niż rok wcześniej o 5-6 proc. w ujęciu ilościowym.

Natomiast w Rosji nastąpił wzrost wartości sprzedaży o 25 proc. (w porównaniu z 3 proc. wzrostem ilościowym), wynikający głównie z podwyżek cen w ciągu ostatnich 12 miesięcy i mniejszych rabatów.

Spółka przewiduje, że rynek wódki w Rosji spadnie w czwartym kwartale o ok. 3-6 proc. CEDC spodziewa się spadku sprzedaży wódki na rynku rosyjskim o 2-5 proc. ilościowo i wzrostu wartości sprzedaży o 5-7 proc.

Przeczytaj także:

CEDC dokonała odpisu na utratę wartości firmy i znaków towarowych

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH