REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Spółce CEDC zaszkodziła kanibalizacja marek, choć sprzedaż w Polsce rośnie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 04-11-2011, 14:41
Spółce CEDC zaszkodziła kanibalizacja marek, choć sprzedaż w Polsce rośnie
CEDC przyznaje, że nastąpiła kanibalizacja marki Bols, między innymi przez niedawno wprowadzoną Żubrówkę Białą.

CEDC spodziewa się w czwartym kwartale 2011 roku wzrostu sprzedaży na rynku polskim o 6-10 proc. ilościowo i 10-14 proc. wartościowo licząc rok do roku. Spółka podała, że w trzecim kwartale dokonała odpisu w wysokości 128 mln USD z tytułu trwałej utraty wartości znaków towarowych, spowodowanej przede wszystkim przez markę Bols. Powodem utraty wartości była między innymi kanibalizacja ze strony nowo wprowadzonych marek, w tym Żubrówki Białej.

REKLAMA

Ponadto, spółka dokonała 547 mln USD odpisu z tytułu trwałej utraty wartości firmy, w tym 88 mln USD w Polsce i 459 mln USD w Rosji.

Spółka w dalszym ciągu obserwowała otoczenie rynkowe, w tym w szczególności spadający poziom konsumpcji wódki oraz znaczącą wrażliwość cenową na swoich kluczowych rynkach w Polsce i Rosji. Dodatkowo, spółka odczuła istotne zmiany w warunkach rynkowych, w tym zmiany w strukturze kanałów sprzedaży, strukturze asortymentu oraz utrudnienia w związku z procesem odnawiania zezwoleń w Rosji.

Spółka przewiduje, że w czwartym kwartale rynek wódki w Polsce zmniejszy się o 4-5 proc. Spodziewa się także, że ceny spirytusu będą wyższe o 3-4 proc. niż w trzecim kwartale 2011 roku.

W ostatnim kwartale tego roku CEDC zamierza nadal koncentrować się na poprawie struktury sprzedaży pod względem asortymentu i kanałów sprzedaży, poprzez zwiększanie dystrybucji numerycznej dla kluczowych produktów i poprawienie struktury sprzedaży pod względem wielkości opakowań.

CEDC podaje, że w trzecim kwartale tego roku zanotował wzrost sprzedaży portfolio w Polsce o 18 proc. w ujęciu ilościowym w porównaniu do trzeciego kwartału 2010 oraz dwucyfrowy wzrost zarówno sprzedaży wódki na rynku krajowym jak i importu i eksportu.

Spółka ocenia, że sprzedaż w ujęciu ilościowym nowej wódki smakowej - Jeżówki - jest zgodna z oczekiwaniami. Natomiast rezultaty wprowadzenia nowego opakowania i komunikacji Soplicy - wódki czystej i odmian smakowych - znacznie przewyższyły założenia.

Ponadto, w trzecim kwartale spółka ukończyła szczegółowe badanie wyników w kanale tradycyjnym w porównaniu z konkurentami; wprowadzone zostały konieczne zmiany w celu poprawienia wyników w czwartym kwartale 2011.

CEDC ocenia, że rynek wódki w Polsce w trzecim kwartale 2011 roku utrzymywał się na poziomie niższym niż rok wcześniej o 5-6 proc. w ujęciu ilościowym.

Natomiast w Rosji nastąpił wzrost wartości sprzedaży o 25 proc. (w porównaniu z 3 proc. wzrostem ilościowym), wynikający głównie z podwyżek cen w ciągu ostatnich 12 miesięcy i mniejszych rabatów.

Spółka przewiduje, że rynek wódki w Rosji spadnie w czwartym kwartale o ok. 3-6 proc. CEDC spodziewa się spadku sprzedaży wódki na rynku rosyjskim o 2-5 proc. ilościowo i wzrostu wartości sprzedaży o 5-7 proc.

Przeczytaj także:

CEDC dokonała odpisu na utratę wartości firmy i znaków towarowych

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH