Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż piwa Żywiec po odświeżeniu marki rośnie dwucyfrowo

  • Autor: PAP
  • Data: 13-05-2011, 16:22
Sprzedaż piwa Żywiec po odświeżeniu marki rośnie dwucyfrowo
- Chcemy, by piwo Żywiec było najsilniejszą marką premium w Polsce - deklaruje rzecznik prasowy Grupy Żywiec Sebastian Tołwiński

Sprzedaż piwa Żywiec w pierwszych tygodniach po odświeżeniu marki i wprowadzeniu nowego opakowania rośnie dwucyfrowo. Grupa Żywiec liczy, że w tym roku sprzedaż spółki będzie rosła szybciej niż cały rynek, którego wzrost jej przedstawiciele szacują na 2-3 proc.

"Chcemy, by piwo Żywiec było najsilniejszą marką premium w Polsce. Zdecydowaliśmy się na odświeżenie wizerunku tego piwa, wprowadzenie nowego opakowania, wkrótce rozpoczniemy dużą kampanię promocyjną i reklamową. Chcemy przyciągnąć nowych konsumentów. Celem jest zwiększenie sprzedaży piwa Żywiec o kilka procent, co przy słabym rynku będzie sukcesem" - powiedział na piątkowym spotkaniu z dziennikarzami rzecznik prasowy Grupy Żywiec Sebastian Tołwiński.

"Pierwsze wyniki sprzedaży piwa Żywiec po zmianach wyglądają obiecująco. Od wprowadzenia na rynek tego piwa w nowym opakowaniu sprzedaż zwiększyła się dwucyfrowo" - dodał.

Na przełomie kwietnia i maja Grupa Żywiec zdecydowała się na wprowadzenie nowego opakowania, w tym butelki zwrotnej.

Przedstawiciele Grupy Żywiec szacują, że sprzedaż piwa w butelce zwrotnej w Polsce rośnie najszybciej. W 2010 roku ten wzrost wyniósł rok do roku ponad 2 pkt. proc. w kanale tradycyjnym, który omimo spadku pozostaje najbardziej znaczącym kanałem pod względem wolumenu oraz wartości. W pierwszym kwartale rok do roku potwierdził ten rosnący trend, sprzedaż piwa w butelce zwrotnej zwiększyła się o 2,1 pkt. proc.

Grupa Żywiec szacuje, że piwo Żywiec dociera do 87 tys. sklepów z około 100 tys. na polskim rynku spożywczym. Co dziesiąta butelka Żywca trafia na eksport, w tym do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Wielkiej Brytanii i do Irlandii.

Tołwiński przypomniał, że oprócz odświeżenia marki Żywiec, grupa zdecydowała się ostatnio m.in. na wprowadzenie do sprzedaży piwa niepasteryzowanego Leżajsk, Królewskie i Specjal. Sprzedaje też piwo Desperados w większym opakowaniu. Spółka zapewnia, że to nie koniec zmian w tym roku.

"Doszliśmy do wniosku, że rynek piwa w Polsce w ostatnich latach stał się nudny, niewiele się na nim działo. To jedna z przyczyn utrzymującej się na nim od kilku lat stagnacji" - powiedział rzecznik prasowy Grupy Żywiec.

"Z pewnością w najbliższym czasie wyniki sprzedaży z przeszłości, kiedy spożycie piwa na głowę w Polsce wynosiło 94 litry, nie powtórzy się. W tym roku liczymy na wzrost całego rynku najwyżej o 2-3 proc. My chcemy rosnąć szybciej" - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ojciec derektor 20-05-2011, 15:53:
Piotr ma rację, ja też mniej więcej :) od drugiej połowy 80tych pociągam browara, i nie ma co porównywać tamtego żywca i obecnego - dziś zamiast chmielu sypią jakąś mączkę chmielową i sie robi masówka.Lecę do sklepiku małego po ciechana, kasztelana no kilka bombek typu czarnków i nakło ;)
  • Piotr 20-05-2011, 13:50:
Niestety jako piwosz od roku 1987 muszę potwierdzić iż dawny Żywiec z obecnym nie ma wiele współnego. Dlatego bardzo im spadła sprzedaż tej marki. A teraz na siłę próbuje się ratowac jej sprzedaż. Za późno - ja przerzucam się na lokalny browarek. Tam przynajmniej pilnują jakości i czuć że piwo ma jakikolwiek zwiazek z chmielem.
Ponadto nie wiem czy ktos zauważył Ale Grupa Żywiec zmieniła politykę cen a tego sie nie robi jak sprzedaż idzie gładko i systematycznie rośnie. Patafiany z Zarządu przedobrzyli z cenami i jakością i teraz mają problem. Obawiam się że filmiki w TV nie wiele pomogą (bo pewnie i te lada chwila puszczą). Tylko trzeba się znać i na piwie i na dystrybucji. A błędów w tej drugiej jak i w marketingu, jako osoba pow fachu (też branża spożywcza) moge wymienić kilka. Jak będe miał czas to może usiądę i tu gdzieś to szczegółowo opiszę. Można robić błędy w kampania ale nie tak rażące w tak dużej kompanii.

Jeszcze raz polecam regionalne browarki. Ja jestem na etapie Czarnkowa i Nakła.
  • Paweł z Limanowej 18-05-2011, 00:23:
GŻ czyki holenderski pejsaty kapitał dla kasy zrobi wszystko dla mnie Żywiec nie powinien nazywać się piwem tyko:
napój alkoholowy o smaku gorzko kwaśnym- doskonale gaszącym pragnienie, w sumie to napój o zapachu żygowin.
przepraszam ale tak postrzegam tę markę w porównaniu z Żywcem sprzed wielu lat.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH