Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Sprzedaż regionalnych browarów rośnie, ale wolniej

O 8 proc. urosła sprzedaż regionalnych browarów w pierwszej połowie 2012 roku. Liczyły na lepszy wynik - pisze "Rzeczpospolita".

Sprzedaż regionalnych browarów rośnie, ale wolniej
SRBP liczyło, że wzrost popytu na lokalne piwa zwiększy się w pierwszej połowie tego roku o kilkanaście procent

- Spodziewamy się podwojenia sprzedaży w 2012 r. - mówi "Rz" Krzysztof Panek, prezes browaru Fortuna z Wielkopolski. Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich (SRBP), przyznaje, że nie brakuje małych i średnich producentów, których sprzedaż zwiększyła się w pierwszym półroczu o ponad 20 proc. Jeszcze kilka miesięcy temu SRBP liczyło, że wzrost popytu na lokalne piwa zwiększy się w pierwszej połowie tego roku o kilkanaście procent. Teraz wyniki tłumaczy rosnącym udziałem dyskontów w sprzedaży piw.

Szef SRBP zwraca też uwagę, że spowolnienie tempa, w jakim rośnie popyt na regionalne trunki, może być też spowodowany większą aktywnością dużych producentów. -Jak zauważa, w odpowiedzi na stagnację popytu na ich produkty zasypali rynek nowościami - pisze "Rz".

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krzysztof Panek RSS ALERT    /    Andrzej Olkowski RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Regionalnych Browarów Polskich RSS ALERT    /    Browar Fortuna RSS ALERT    /    browary regionalne RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT

KOMENTARZE (40)

  • Tomek 2012-08-06 08:42:00
    Fortuna się słabo sprzedaje bo jest słaba, dlatego inni mają większe wzrosty, są ciekawsze browary regionalne, dostępne niemal w całej Polsce.
  • Jakub 2012-08-06 09:06:52
    Sprzedaż nie rośnie tak jak myśleli, bo ludzie przestali się podniecać tymi wymysłami, a koncerny zaczęły naśladować małych i powoli same wypuszczają dobrej jakości piwa (np. te nowe z KP, moim zdaniem rewelacja, jak na standardy koncernowe). W Polsce potrzeba czegoś innego, czegoś nowego, nie wystarczy już otwierać browarów gdzie się da i nazywać ich produkty nazwami miejsc typu Wąchockie, Kozia Wólka, itd. Moim zdaniem \"moda\" na te małe browary minie, chyba, że znajdą oni jakiś sposób na drugi oddech i zaczną wypuszczać jakieś wspólne piwa, tworzyć ogólnopolskie standardy, tak żeby nie było już problemu takiego, że raz piwo jest dobre, a raz do wylania.
  • Andrzej 2012-08-06 09:53:48
    Jakub, nie żartuj. To nie moda, tylko rozum, jeśli ktoś zobaczy oba procesy produkcyjne to już podziękuje za koncernowe na zawsze i żadna reklama czy marketing tego nie zmieni.
  • piwoszka 2012-08-06 11:06:01
    Jakub jaka moda ? ludzie mają kubki smakowe i czują. Piw koncernowych nie da się pić i denerwuje mnie bardzo używanie do ich określenia nazwy \"piwo\". Jak można nazwać piwem napój, który nikt nie wie jak powstaje, a w składzie nawet chmielu nie ma ? Ile to niby \"piwo\" się robi, dzień, dwa ? Browary regionalne podają pełne składy, dodają chmiel, a piwa ich smakują, mają piękny zapach, kolor itp. I nie chodzi mi tutaj tylko o pospolite produkowane na potęge przez wszystkich lagery, ale także piwa ciemne, bocki, piwa górnej fermentacji jak ale czy stouty. Pozdrawiam świadomych piwoszy :)
  • Jakub 2012-08-06 13:02:41
    To się zgadza, ale dlaczego piwa z małych browarów są coraz gorsze? Ja napisałem o tym co widzę i czuję. Piw koncernowych nie piję ale widzę, że niektóre, takie jak te nowe z KP się znacząco poprawiły. Innymi słowy, różnica między koncerniakami a regionalnymi się zaczyna zmniejszać, a z czasem może się zatrzeć. To jest świetna wiadomośc dla piwoszy, bo jakość piw powinna się polepszać, a nie pogarszać. Do jakości piw zagranicznych, szczególnie lokalnych nam bardzo, bardzo, bardzo daleko. Dobrze, że koncerny myślą nad tym, by przypiec regionalnym browarom, bo to może je zmotywuje, żeby jakość podwyższać, a nie pogarszać i wymyślać coraz to nowe smaki.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.136.184
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.