Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Sprzedaż wódki w Polsce spada

Blisko 240 mln litrów wódki Polacy kupili od grudnia 2009 r. do listopada 2010 roku - wynika z badań Nielsena. To o ok. 5 proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej - podała Rzeczpospolita.

- Na wyniki ubiegłego roku miała wpływ seria niekorzystnych zdarzeń w drugim i trzecim kwartale: żałoba narodowa, powodzie, fala upałów - mówi "Rz" William Carey, prezes CEDC. Dodaje, że lepsze były ostatnie trzy miesiące 2010 r., które są tradycyjnie czasem żniw dla branży spirytusowej. Carey twierdzi, że w 2011 r. można się spodziewać ożywienia na polskim rynku wódki - pozytywne trendy widać już m.in. w segmencie wódek smakowych.

Jednak nie wszyscy spodziewają się poprawy w tym roku. Stagnację przewiduje firma badawcza Euromonitor International. Z jej wyliczeń wynika, że w 2011 r. sprzedaż wódki zmaleje o niecały 1 proc. i przekroczy nieco 266 mln l. Zaledwie o 0,1 proc., do ok. 12,98 mld zł, zwiększy się wartość sprzedaży.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

CEDC RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.10.62
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.