Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Szybko rośnie sprzedaż napojów na relaksację i na poprawę czujności

W ostatnich latach można zaobserwować w świecie dynamiczny wzrost napojów na relaksację (relaxation drinks) i na poprawę czujności (alertness drinks). Zenith International przewiduje, że w ciągu następnych 5 lat wartość rynku napojów na relaksację i na poprawę czujności wyniesie 531 mln USD.


Autor: Adam Bogacz dla portalspozywczy.pl
Data: 31-01-2011, 09:38

Jak podaje raport opracowany przez Zenith International największymi rynkami napojów tego typu są USA, Kanada, Niemcy, Wielka Brytania i Japonia. Od 2007 r. ilość sprzedanych napojów na relaksację potroiła się osiągając 133 mln litrów w 2010 r., a USA jest zdecydowanie największym rynkiem w tej kategorii.

Konsumenci coraz częściej poszukują napojów, które okażą się pomocne w eliminowaniu napięcia, stresu, a czasami w zaśnięciu. Ta kategoria napojów została zapoczątkowana w Japonii w 2005 r., kiedy to rynek został wręcz zalany produktami zawierającymi GABA - kwas γ-aminomasłowy, który pełni funkcję głównego neuroprzekaźnika o działaniu hamującym w całym układzie nerwowym. GABA odpowiada za zmniejszanie pobudliwości i rozluźnienie mięśni. W Japonii rynek osiągnął już dojrzałość, a trend przeniósł się do USA, gdzie nastąpiła eksplozja innowacyjnych rozwiązań. W Europie rynek tych napojów dopiero zaczyna się rozwijać. Zenith przewiduje, że będzie rósł do 2013 r. średnio o 20 proc. rocznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.10.62
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.