Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

The Coca-Cola Company nieznacznie zwiększyła przychody i zyski w IV kw.

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-02-2013, 12:15
The Coca-Cola Company nieznacznie zwiększyła przychody i zyski w IV kw.
Łączne przychody Coca-Coli w IV kwartale wzrosły o 4 proc.

The Coca-Cola Company, największy na świecie producent, dystrybutor i sprzedawca napojów bezalkoholowych, ogłosił, że światowy wolumen sprzedaży wzrósł 3 proc. w IV kwartale, poniżej szacunków niektórych analityków. Również rozczarowujący był 4-proc. spadek w Chinach i 5-proc. w Europie.

Łączne przychody w IV kwartale wzrosły o 4 proc. do 11,46 mld dol., a średnie szacunki analityków Reutersa wyniosły 11,53 mld. dol. Coke ogłosiła także, że w IV kwartale zysk netto wyniósł 1,87 mld dol., lub 41 centów na akcję, w porównaniu do 1,66 mld dol., lub 36 centów na akcję rok wcześniej.

Wzrosty sprzedaży były widoczne szczególnie w kategorii napojów niegazowanych, które globalnie rosną o wiele szybciej niż gazowane - szczególnie w kategorii herbat mrożonych takich marek jak Gold Peak, Honest Tea czy Ayataka (mrożona zielona herbata, która jest hitem sprzedaży w Japonii). Również sprzedaż wody butelkowanej, która nie jest tak zyskowna dla Coca-Coli, jak inne napoje, była wysoka i urosła o 12 proc. w 2012 roku.

Prezes Coca-Coli Muhtar Kent przyznał, że wyniki z Chin i Europy nie są satysfakcjonujące, ale oczekuje poprawy i ogólnego rozwoju w 2013 r. Jednocześnie zaznaczył, że spółka zakończyła 2012 r rekordowymi przychodami i zyskiem operacyjnym.

Wstępne obliczenia pokazują na przykład, że ubiegły rok Coca-Cola zakończyła 16-proc. wzrostem sprzedaży w Indiach i 8-proc. - w Rosji. Tymczasem przychody z Chin, które spadły nieznacznie w IV kw., w całym roku urosły o 4 proc.

Jak zapewnił prezes, spółka pewnie wkroczyła w 2013 rok. Zaznaczył, że Coca-Cola jest obecna na 207 rynkach, więc spadki sprzedaży na kilku z nich będą równoważone wzrostami na innych.

Coca-Cola nie podaje kwartalnych prognoz finansowych, ale prezes przyznał, że w całym roku 2013 oczekuje 100 mln dol. zwiększonych kosztów zakupu surowców - substancji słodzących, koncentratów czy opakowań.

Spółka zauważa coraz ostrzejszą konkurencję ze strony PepsiCo, szczególnie na rynku amerykańskim. Pepsi zwiększyła ostatnio wydatki marketingowe z naciskiem na główne marki, takie jak Pepsi-Cola, a analitycy twierdzą, że wzmożony wysiłek przynosi efekty.

Po podaniu wyników we wtorek 12.02, akcje Coca-Coli na giełdzie w Nowym Jorku spadły o 2,7 proc. do wartości 37,56 dol.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 477) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH