REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

The Coca-Cola Company nieznacznie zwiększyła przychody i zyski w IV kw.

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-02-2013, 12:15
The Coca-Cola Company nieznacznie zwiększyła przychody i zyski w IV kw.
Łączne przychody Coca-Coli w IV kwartale wzrosły o 4 proc.

The Coca-Cola Company, największy na świecie producent, dystrybutor i sprzedawca napojów bezalkoholowych, ogłosił, że światowy wolumen sprzedaży wzrósł 3 proc. w IV kwartale, poniżej szacunków niektórych analityków. Również rozczarowujący był 4-proc. spadek w Chinach i 5-proc. w Europie.

REKLAMA

Łączne przychody w IV kwartale wzrosły o 4 proc. do 11,46 mld dol., a średnie szacunki analityków Reutersa wyniosły 11,53 mld. dol. Coke ogłosiła także, że w IV kwartale zysk netto wyniósł 1,87 mld dol., lub 41 centów na akcję, w porównaniu do 1,66 mld dol., lub 36 centów na akcję rok wcześniej.

Wzrosty sprzedaży były widoczne szczególnie w kategorii napojów niegazowanych, które globalnie rosną o wiele szybciej niż gazowane - szczególnie w kategorii herbat mrożonych takich marek jak Gold Peak, Honest Tea czy Ayataka (mrożona zielona herbata, która jest hitem sprzedaży w Japonii). Również sprzedaż wody butelkowanej, która nie jest tak zyskowna dla Coca-Coli, jak inne napoje, była wysoka i urosła o 12 proc. w 2012 roku.

Prezes Coca-Coli Muhtar Kent przyznał, że wyniki z Chin i Europy nie są satysfakcjonujące, ale oczekuje poprawy i ogólnego rozwoju w 2013 r. Jednocześnie zaznaczył, że spółka zakończyła 2012 r rekordowymi przychodami i zyskiem operacyjnym.

Wstępne obliczenia pokazują na przykład, że ubiegły rok Coca-Cola zakończyła 16-proc. wzrostem sprzedaży w Indiach i 8-proc. - w Rosji. Tymczasem przychody z Chin, które spadły nieznacznie w IV kw., w całym roku urosły o 4 proc.

Jak zapewnił prezes, spółka pewnie wkroczyła w 2013 rok. Zaznaczył, że Coca-Cola jest obecna na 207 rynkach, więc spadki sprzedaży na kilku z nich będą równoważone wzrostami na innych.

Coca-Cola nie podaje kwartalnych prognoz finansowych, ale prezes przyznał, że w całym roku 2013 oczekuje 100 mln dol. zwiększonych kosztów zakupu surowców - substancji słodzących, koncentratów czy opakowań.

Spółka zauważa coraz ostrzejszą konkurencję ze strony PepsiCo, szczególnie na rynku amerykańskim. Pepsi zwiększyła ostatnio wydatki marketingowe z naciskiem na główne marki, takie jak Pepsi-Cola, a analitycy twierdzą, że wzmożony wysiłek przynosi efekty.

Po podaniu wyników we wtorek 12.02, akcje Coca-Coli na giełdzie w Nowym Jorku spadły o 2,7 proc. do wartości 37,56 dol.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 379) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH