Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

TNS OBOP dla sieci Lidl: 20 proc. Polaków w ogóle nie kupuje ryb

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-09-2011, 17:27
TNS OBOP dla sieci Lidl: 20 proc. Polaków w ogóle nie kupuje ryb

Jak wynika z badań TNS OBOP przeprowadzonych na zlecenie sieci handlowej Lidl, Polacy nie są świadomymi konsumentami ryb - tylko 8 proc. zwraca uwagę na miejsce i kraj pochodzenia ryby, a tylko co setnego Polaka interesuje, w jaki sposób była ona złowiona. 20 proc. Polaków w ogóle nie kupuje ryb, pozostali przy wyborze kierują się głównie ceną i świeżością produktu.

Do kupna ryb przyznaje się aż 80 proc. naszych rodaków. Wśród tych z nas, którzy wybierają produkty rybne na sklepowych półkach, ponad połowa zwraca uwagę głównie na ich świeżość i cenę (odpowiednio 63 proc. i 51 proc. ankietowanych). Smak to dopiero trzeci czynnik decydujący o zakupie - zwraca na niego uwagę mniej niż 1/3 respondentów - zaledwie 27 proc.

Mimo doniesień mediów o nielegalnych połowach ryb i niszczeniu wielu gatunków, tylko 8 proc. z nas sprawdza przy kupnie kraj i miejsce pochodzenia ryby, a 1 proc. badanych interesuje, w jaki sposób była złowiona ryba. Ogromna większość Polaków - prawie 70 proc. nie zwraca uwagi na to, czy ryba pochodzi z hodowli lub połowu przyjaznego środowisku. Przy półkach z produktami rybnymi tylko 8 proc. Polaków dokładnie sprawdza, czy sposób ich połowu lub hodowli nie zagraża środowisku.

Z wyników badań TNS OBOP wynika, że Polacy nie zwracają uwagi na opakowania produktów rybnych. Zdecydowana większość klientów sieci handlowych nigdy nie interesowała się tym, czy na opakowaniu znajdują się informacje o hodowli lub połowie przyjaznym dla środowiska. Tylko 5 proc. naszych rodaków zawsze pyta sprzedawcę o pochodzenie ryby, okazjonalnie robi to 23 proc. Większość - 72 proc. nigdy nie próbowała nawet pytać o to sprzedawców.

Mimo, to, na poziomie przekonań Polacy dostrzegają ważkość problemu. Stosowanie destrukcyjnych technik połowowych niszczących środowisko naturalne jest problemem ważnym dla prawie 78 proc. Polaków. Kwestię zbyt intensywnego połowu ryb prowadzącą do wyginięcia niektórych gatunków za ważną uważa 75 proc. badanych. Szkodliwy wpływ hodowli ryb na środowisko naturalne za ważny temat uznaje prawie 65 proc. osób
w wieku co najmniej 15 lat.

Badania OBOP dotyczące stosunku Polaków do kupna ryb zostały przeprowadzone w ramach kampanii sieci handlowej Lidl - Odpowiedzialne rybołówstwo, w dniach 4-7 sierpnia, na grupie 1500 Polaków w wieku 15 lat i więcej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 350) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH