Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

To będzie równie trudny rok dla producentów piwa

Oficjalnych danych o zeszłorocznej sprzedaży polskich browarów jeszcze nie ma, ale wśród piwowarów powszechna jest opinia, że w najlepszym wypadku rynek się nie skurczył - czytamy w Gazecie Wyborczej. Wskazują, że głęboki kryzys w sprzedaży spowodowała podwyżka akcyzy w 2009 r., a w zeszłym roku - kiepska pogoda latem i podwyżki cen piwa wywołane drożejącymi surowcami. Eksperci spodziewają się, że ten rok nie będzie lepszy od ubiegłego.

To będzie równie trudny rok dla producentów piwa

Jacek Pastuszka, prezes Carlsberg Polska (dawny Okocim) wskazuje, że w tym roku prawdopodobne są podwyżki cen surowców, które będą miały odzwierciedlenie na rynku. I przyznaje, że rynek piwa się nasycił - jego zdaniem nie ma przesłanek by w tym roku ten trend się odwrócił.

Zdaniem piwowarów Polacy odwrócili się od piw mocnych i oszczędzają na zakupach. Dynamicznie rośnie udział sieci dyskontowych w sprzedaży piwa. Na koniec zeszłego roku browary sprzedawały w nich rekordowe 13 proc. produkcji. W tym roku największa konkurencja wśród piw na półkach będzie po cenie zbliżonej do 1,99 zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Carlsberg Polska RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.71.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.