Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tryliński: Produkcja wódki Sobieski w Rosji ruszy do końca 2008 r.

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 12-04-2008, 09:06

Na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie wchodzi Belvedere, właściciel grupy Sobieski - wicelidera polskiego rynku wódki. Akcje spółki będą notowane jednocześnie na parkietach warszawskim i paryskim. Na rynku Euronext Belvedere wyceniana jest obecnie na ok. 252,5 mln euro. Od początku 2008 r. notowania spółki spadły o 22,28 proc. Firma wstrzymuje się na razie z emisją w Polsce. Liczy, że obecność na warszawskiej giełdzie zwiększy płynność jej akcji i podniesie ich wartość - pisze Rzeczpospolita.

Na pytanie dziennika dlaczego Belvedere nie planuje na razie oferty publicznej Krzysztof Tryliński, prezes Grupy Belvedere odpowiada: - Zanim przeprowadzimy emisję, chcemy dokonać restrukturyzacji naszych aktywów i wykorzystać rezerwy, które mamy. Ich wartość wynosi ok. 300 mln euro. Jeżeli dojdzie do emisji na warszawskiej giełdzie, pieniądze będziemy chcieli przeznaczyć na realizację inwestycji w Stanach Zjednoczonych i w Rosji - wyjaśnia  prezes.

Jednocześnie dodaje: - Zakładamy, że z produkcją wódki Sobieski w Rosji ruszymy do końca tego roku. Prowadzimy rozmowy z kandydatami do przejęcia. Chcemy kupić tam destylarnię wraz z zakładem rozlewniczym, aby mieć pełną kontrolę nad produkcją i jakością wytwarzanej przez nas wódki. Tam, gdzie wchodzimy z Sobieskim, interesują nas tylko znaczne udziały rynkowe. Przykładem jest Francja, gdzie zaczęliśmy sprzedawać tę markę w styczniu 2007 r. Na koniec ubiegłego roku zdobyliśmy 10 procent francuskiego rynku, sprzedając ponad 1 mln l Sobieskiego - mówi Krzysztof Tryliński, prezes Grupy Belvedere.

Przedstawiciel Belvedere pytany oto czy przejęcie szwedzkiego Vin & Spirit, właściciela Absolutu, przez Pernod Ricard nie pokrzyżuje planów Belvedere, aby w ciągu trzech lat marka Sobieski zajęła drugie miejsce na świecie odpowiedział: - Pernod Ricard jest jednym z dwóch największych graczy na światowym rynku napoi alkoholowych, my dopiero zaczynamy jego podbój. W wyniku przejęcia Vin & Spirit przez Pernod Ricard część dystrybutorów, którzy dotychczas oferowali wódkę Absolut, straci tę markę i będzie chciała zastąpić ją inną liczącą się na rynku wódką. Tutaj widzimy szansę dla Sobieskiego. Nasza marka ma możliwości rozwoju, których nie ma już 30-letni Absolut. Rocznie na wszystkich znaczących rynkach wódki na świecie sprzedaje się 90 mln l tego alkoholu. My w 2007 r. tylko na trzech rynkach sprzedaliśmy 22,5 mln l liczącego dziesięć lat Sobieskiego i dopiero zaczynamy zdobywać największe rynki - argumentuje w rozmowie z Rzeczpospolitą Krzysztof Tryliński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

BVDBelvedere S.A.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 256) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH