REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

UE będzie promować w Chinach swoją żywność, w tym polskie wódki

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 17-03-2011, 12:38
UE będzie promować w Chinach swoją żywność, w tym polskie wódki
Dacian Ciolos, unijny komisarz ds rolnictwa, będzie przekonywał Chiny do otwarcia rynku na europejskie produkty rolno-spożywcze

Unia Europejska będzie promować europejskie wyroby rolno-spożywcze w Chinach. Na czele misji handlowej stanie Dacian Ciolos, komisarz ds. rolnictwa. Nasz przemysł spożywczy będzie reprezentować Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

REKLAMA

Misja handlowa UE rozpocznie się 20 marca. Leszek Wiwała, prezes ZP PPS, będzie jedynym przedstawicielem polskiego przemysłu spożywczego, biorącym udział w misji.

Unia chce zachęcać chińskich polityków i urzędników do uznania i chronienia unijnych produktów posiadających oznaczenia geograficzne. Komisarz oraz towarzyszące mu osoby będą także przekonywać do szerokiego otwarcia chińskiego rynku na unijne produkty rolno-spożywcze.

- Zorganizowanie tej wizyty dowodzi, że dostęp do chińskiego rynku jest traktowany priorytetowo przez unijne instytucje. Zaproszenie naszej organizacji do udziału w wizycie to dowód, że polskie wódki są doceniane przez unijnych urzędników, którzy widzą w nich jedną z potencjalnych „lokomotyw" europejskiego eksportu - mówi Leszek Wiwała.

- Mam nadzieję, że rozmowy, które przeprowadzę w Chinach, przełożą się na konkretne zainteresowanie polską wódką ze strony chińskich przedsiębiorców. Zdobycie nawet niewielkiego udziału w olbrzymim i szybko rosnącym chińskim rynku jest marzeniem każdego producenta - dodaje.

Wizyta w Chinach komisarza Daciana Ciolosa i towarzyszącej mu delegacji będzie elementem Europejskiego Tygodnia Produktów Chronionych Oznaczeniem Geograficznym.

ZP PPS ocenia, że choć Chińczycy uchodzą w kwestii żywności za tradycjonalistów, to coraz więcej obywateli Państwa Środka pragnie żyć zgodnie z europejskimi wzorcami.

- Rosnące aspiracje wielomilionowej klasy średniej widać wyraźnie w zmieniającej się strukturze konsumpcji napojów alkoholowych. Chiński rynek mocnych trunków należy do światowej czołówki (ponad 0,5 mld 9-litrowych skrzynek), ale w ok. 99 proc. składa się z lokalnych napojów - ocenia ZP PPS.

Związek ocenia także, że choć Chińczycy nie produkują wódki w znanym nam tego słowa znaczeniu, z roku na rok rośnie ich zainteresowanie tym wyrobem. Przypomina, że w 1999 r. import wynosił 28,5 tysięcy 9-litrowych skrzynek, a w 2008 r. było to już ponad 300 tysięcy skrzynek. Spośród polskich wódek największą popularność w Chinach zyskały do tej pory Wyborowa oraz Belvedere.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 958) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH