Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

UOKiK: Kraft Foods wprowadzał w błąd podczas loterii promocyjnej

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 03-04-2012, 10:34
UOKiK: Kraft Foods wprowadzał w błąd podczas loterii promocyjnej
UOKiK iznał, że nie wszyscy nabywcy Prince Polo mieliby szansę odebrać nagrodę

Kraft Foods, organizator loterii promocyjnej Poczuj Emocje z Prince Polo wprowadzał konsumentów w błąd - uznała Prezes UOKiK i nałożyła na spółkę karę ponad 160 tys. zł.

Postępowanie przeciwko Kraft Foods Polska zostało wszczęte w lutym 2012 roku. Promocyjne opakowania wafelków Prince Polo można było nabyć w maju i czerwcu 2011 roku. Na opakowaniach informowano, że aby wziąć udział w losowaniu nagród wystarczy zarejestrować widniejący tam kod za pośrednictwem strony internetowej lub SMS-a oraz zachować opakowanie lub jego fragment z kodem. Nie było tam natomiast informacji, że zgodnie z regulaminem loterii, warunkiem odebrania ewentualnej nagrody jest przedstawienie dowodu zakupu (paragonu lub faktury). W rezultacie konsumenci, którzy kupili produkt, a nie zachowali dowodu nabycia, nie mogliby odebrać nagrody. Ponadto klienci kupujący słodycze z automatów, które nie wystawiają paragonów, byli zupełnie pozbawieni takiej możliwości.

W opinii Urzędu, dla wielu konsumentów perspektywa wylosowania nagrody mogła mieć decydujący wpływ na decyzję o zakupie produktu. Dlatego na opakowaniach promocyjnych wafelków powinny znaleźć się wszystkie istotne kryteria uprawniające ich nabywcę do udziału w loterii. Prezes UOKiK uznała, że przedsiębiorca nie dopełnił obowiązku rzetelnego poinformowania konsumenta o oferowanym produkcie i za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów nałożyła na spółkę Kraft Foods Polska karę w wysokości 162 503 zł.

- Cieszy fakt, że spółka podjęła starania o polubowne załatwienie sporu z konsumentami, którzy zgłosili do niej swoje zastrzeżenia na brak odpowiedniej informacji na promocyjnych opakowaniach Prince Polo. Konsumentom, z którymi udało się nawiązać kontakt (łącznie 80 osób) przekazano listy z przeprosinami oraz upominki w postaci kosza produktów o wartości około 100 złotych. Decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca może odwołać się do sądu - mówi Małgorzta Cieloch, rzeczniczka UOKiK.

Prezes UOKiK podkreśla, że wprowadzanie konsumentów w błąd jest uznawane za nieuczciwą praktykę rynkową. Jej stosowanie jest zabronione. Ponadto zgodnie z prawem każdy przedsiębiorca powinien działać z poszanowaniem dobrych obyczajów.

- Za sprzeczne z nimi uznawane jest m.in. nie podawanie rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji o oferowanych produktach lub usługach. Pod wpływem nieuczciwych praktyk rynkowych albo działań sprzecznych z dobrymi obyczajami konsument jest narażony na zakup produktu lub usługi, czego nie zrobiłby, gdyby wiedział o rzeczywistych warunkach oferty - ocenia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zakończone przez Urząd postępowania pokazują, że przedsiębiorcy nie zawsze pamiętają o zakazie wprowadzania najsłabszych uczestników rynku w błąd i o obowiązku rzetelnego informowania.

Prezes UOKiK zakwestionowała także praktyki spółki Just Mobile - organizatora loterii sms-owej w sieciach telefonii komórkowej należących do Polkomtela. Otrzymał on 131 tys. zł kary.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH