Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Upały biją w wyniki producenta Żubrówki. CEDC obniża prognozy przychodów na 2010 r.

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 05-11-2010, 14:05
Upały biją w wyniki producenta Żubrówki. CEDC obniża prognozy przychodów na 2010 r.

Koncern spirytusowy CEDC ogłosiła wyniki za III kw. 2010 r. Przychody netto ze sprzedaży za trzy miesiące kończące się 30 września wyniosły 157,8 mln USD w porównaniu z 187,5 mln USD tego samego okresu w roku 2009. Porównywalny zysk operacyjny za III kwartał 2010 r. wyniósł 32,5 mln USD w porównaniu z 43,5 mln USD w 2009 r.

- Jesteśmy zawiedzeni wynikami za III kw. br., na które miała wpływ kombinacja czynników, w tym zewnętrzne zdarzenia, zmiany kursów walut, ceny towarów oraz negatywne czynniki wpływające na sprzedaż, które pojawiły się na kluczowych dla spółki rynkach. Po obserwowanym w II kwartale 2010 r. solidnym wzroście w ujęciu ilościowym, spodziewaliśmy się kontynuacji tego pozytywnego trendu ilościowego w III kw - tłumaczy William Carey, prezes CEDC.

- Oczekiwane pozytywne trendy z drugiego kwartału zostały bardzo silnie dotknięte przez rekordową falę upałów w Europie Wschodniej i pożary, jakie miały miejsce w kluczowych częściach Rosji. Te czynniki spowodowały szacowane zmniejszenie rynku wódki w ujęciu ilościowym w tym okresie o ok. 6-8 proc. w Polsce i 12-15 proc. w Rosji w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego. Mogliśmy wprawdzie obserwować silne trendy wzrostowe w ujęciu ilościowym, jak rynkowym, we wrześniu, jednak nie były one wystarczające, by pokryć mniejszą sprzedaż z pierwszych dwóch miesięcy trzeciego kwartału - dodaje Carey.

Według prezesa CEDC jego firma w ciągu ostatnich 15 miesiący poświęciła wiele czasu kadry zarządzającej na restrukturyzację, integrację i redukcję kosztów, co przyczyniło się do obniżenia stałych kosztów operacyjnych spółki. - Głównym celem kadry zarządzającej na każdym poziomie jest wzrost sprzedaży z podstawowego portfolio CEDC, jak również z rozwoju nowych produktów i nowego biznesu importowego. To będzie podstawowym zadaniem CEDC w ciągu najbliższych 24 miesięcy, zaczynając w przyszłym tygodniu od największego jak dotąd wprowadzenia przez CEDC na rynek nowego produktu w Polsce - wyjaśnia William Carey.

I dodaje: - W Rosji CEDC ma w przygotowaniu nowe produkty, których wprowadzanie na rynek rozpocznie się na początku przyszłego roku, nie wspominając o udanym wprowadzeniu na rynek brandy w ubiegłym miesiącu. Celem strategicznym CEDC jest zwiększanie udziału w rynku zyskownych produktów w Polsce, Rosji i na Węgrzech we wszystkich segmentach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 478) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH