Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

USA walczy paleniem

  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 14-06-2009, 10:29
USA walczy paleniem

Rewolucja antynikotynowa w USA. Rząd zacznie kontrolować produkcję papierosów jak lekarstw, co doprowadzi m.in. do wielkich zmian w sposobie ich produkcji i sprzedaży oraz reklamowania - podaje Gazeta Wyborcza.

Ustawę w tej sprawie wczoraj nad ranem czasu polskiego Senat USA przyjął ogromną większością głosów. Ostatniej nocy miała ją zatwierdzić Izba Reprezentantów. Prezydent Barack Obama zapowiedział już, że ustawę podpisze natychmiast.

Nowe prawo oddaje wart 89 mld dol. przemysł tytoniowy w USA pod kontrolę rządowej Agencji Żywności i Lekarstw (FDA), która dziś dopuszcza do sprzedaży leki i kontroluje produkcję żywności. Agencja powoła nowy departament do nadzoru firm papierosowych - na jego działalność zrzucą się w nowym podatku same koncerny tytoniowe, co prawdopodobnie zwiększy cenę paczki papierosów przeciętnie o 6 centów - czytamy w Gazecie Wyborczej.

Jak podaje Gazeta, FDA będzie mogła wprowadzić i zapowiedziała już, że wprowadzi zakaz: • używania w nazwie papierosów słów „łagodne" lub „light"; • produkcji papierosów smakowych, w tym prawdopodobnie mentolowych; • wprowadzania na rynek nowych produktów z nikotyną; • pokazywania kolorowych reklam w sklepach.

W myśl nowych przepisów nastąpią dalsze utrudnienia w reklamowaniu papierosów. Do tej pory były zakazane reklamy w telewizji, teraz obostrzenia będą dotyczyły także sklepów. Napisy ostrzegawcze o szkodliwości palenia mają zajmować teraz połowę opakowania paczki papierosów.

Ze informacji podanych przez Gazetę Wyborczą wynika, że FDA będzie też miała dostęp do każdego etapu produkcji papierosów oraz do ich składu, który dotąd był tajemnicą przemysłu tytoniowego. W praktyce Agencja będzie mogła zrobić niemal wszystko, by zmniejszyć szkodliwość papierosów i ograniczyć możliwości zdobywania przez firmy tytoniowe nowych klientów. FDA nie będzie mogła zrobić tylko dwóch rzeczy: wprowadzić pełnego zakazu sprzedaży papierosów oraz przesunąć zakazu sprzedaży tytoniu powyżej 18. roku życia. Antypapierosowe grupy nacisku w USA żądają wprowadzenia zakazu sprzedaży papierosów poniżej 21. roku życia, tak jak w przypadku alkoholu.

Z nowym prawem od razu pogodził się największy koncern tytoniowy Philip Morris. Gorąco protestują natomiast mniejsze firmy, twierdząc, że z nowymi przepisami poradzi sobie tylko gigant - wypychając z rynku właśnie mniejszych rywali. Pewne jest, że nowe prawo zaskarży też branża reklamowa, która twierdzi, że ustawa ogranicza wolność słowa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • JOANNA 14-06-2009, 21:21:
I BARDZO DOBRZE. TAKA REWOLUCJA PRZYDAŁA BY SIĘ W POLSCE.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.