Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ustronianka wchodzi na rynek żywności funkcjonalnej

  • Autor: Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-05-2010, 19:59
Ustronianka wchodzi na rynek żywności funkcjonalnej

Ustronianka zdecydowała o wprowadzeniu na rynek wody funkcjonalnej. - To pierwsza w Polsce woda wzbogacona jodem. Nasza technologia została opatentowana - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Konrad Wiktor, kierownik działu marketingu Ustronianki. Zdaniem ekspertów to także pierwszy taki produkt na skalę światową. W razie powodzenia, firma rozważa wprowadzenie kolejnych nowości z kategorii produktów funkcjonalnych.

Woda z jodem ma być produktem ogólnodostępnym. - W Polsce jedynym powszechnie jodowanym produktem jest sól. Tymczasem Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca zmniejszenie spożywania soli. Dlatego rynek będzie potrzebował innych produktów z dużą zawartością tego cennego składnika - zauważa Konrad Wiktor. Dlatego wodę będzie można kupić w supermarketach i sklepach tradycyjnych. - Postaraliśmy się, aby cena była zbliżona do ceny klasycznej wody mineralnej - dodaje przedstawiciel Ustronianki.

Przy powstawaniu wody firma współpracowała z Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego.

- Prace trwały długo, ale dzięki temu mamy efekty. Udało się nam uzyskać rekomendację Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi oraz przewodniczącego Polskiej Komisji ds. Kontroli Zaburzeń Niedoboru Jodu - profesora Zbigniewa Szybińskiego - członka Światowej Organizacji Zdrowia - mówi Konrad Wiktor.

Nowa Ustronianka z Jodem jest szczególnie polecana niemowlętom, dzieciom w wieku szkolnym, a także kobietom w ciąży oraz okresie laktacji. Osoby te mają zwiększone zapotrzebowanie na jod. - Jednak sięgać po nowy produkt może każdy. W 1 l wody zawarliśmy dzienną dawkę niezbędną do funkcjonowania zdrowego człowieka - dodaje Konrad Wiktor.

Rynek żywności funkcjonalnej w branży wody w Polsce dotychczas prawie nie istniał. Ustronianka jednak liczy, że jej produkt z jodem będzie cieszyć się popularnością.

- Będziemy uważnie obserwować wzrosty sprzedaży tego produktu. Mamy przygotowaną koncepcję rozwoju tego segmentu i w razie sukcesu nie zawahamy się jej realizować. Jednak dziś jest jeszcze za wcześnie, by zdradzać plany - mówi przedstawiciel Ustronianki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH