REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W 2009 r. branża piwowarska odnotuje kilkuprocentowy spadek sprzedaży

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-07-2009, 13:18
W 2009 r. branża piwowarska odnotuje kilkuprocentowy spadek sprzedaży

W ciągu pierwszego półrocza na rynku piwowarskim nadal panowało spowolnienie sprzedaży zapoczątkowane jesienią ubiegłego roku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej.

REKLAMA

Spowolnienie sprzedaży jest spowodowane wzrostem cen piwa. - Na nie wpływ miała drastyczna podwyżka akcyzy w marcu 2009 r., ale także ogólne ograniczenie wydatków konsumenckich na fali kryzysu gospodarczego - ocenia Paweł Kwiatkowski. - Dodatkowo niesprzyjającym czynnikiem jest wyjątkowo deszczowa pogoda, która nie sprzyja typowo letnim okazjom konsumenckim, takim jak konsumpcja na wolnym powietrzu, np. do grilla - zauważa.

W I półroczu główne marki piwa należące do Kompanii Piwowarskiej zwiększyły swe udziały w rynku. - Z naszych obserwacji wynika, że konsumenci pozostają wierni "swoim" markom piwa, jednak zmniejszają ilość i częstotliwość zakupów i konsumpcji - podkreśla dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej. - Nie decydują się natomiast na zmianę ulubionej marki na tańszą czy postrzeganą jako "gorszą". Chętniej korzystają z promocji i poszukują możliwości nabycia swych ulubionych marek piwa w niższej cenie, np. w promocji czy też w sklepie zamiast w lokalu gastronomicznym. Spodziewamy się, że wraz z zakończeniem się tendencji kryzysowych w całej gospodarce, wzrośnie zainteresowanie markami premium - prognozuje.

W opinii Pawła Kwiatkowskiego w skali całego roku branża piwowarska odnotuje zapewne kilkuprocentowy spadek sprzedaży. - Przy czym skala spadków będzie bardzo zróżnicowana w odniesieniu do poszczególnych browarów - zaznacza dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej. - Dla wszystkich browarów będzie to trudny okres; trudno orzekać jak poważne mogą być te kłopoty w przypadku niektórych producentów - akcentuje. 

Zapewnia, że Kompania Piwowarska na bieżąco dokonuje przeglądu kosztów i dostosowuje się do sytuacji rynkowej, dzięki czemu zachowuje zdrową kondycję finansową. - Na tle rynku wypadamy bardzo dobrze przede wszystkim za sprawą naszych marek: są to największe polskie marki piwa, cieszące się lojalnością konsumentów. Mimo niesprzyjających warunków wciąż umacniają swoją pozycję - podsumowuje Paweł Kwiatkowski.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Prawnik 10-07-2009, 14:03:
Można by podsumować - koniec eldorado na rynku piwa. Może w końcu zacznie liczyć się konsument ? I oferta piwa przestanie być tak spłaszczona? Piwo w plastiku, które w długim terminie traci swoje walory smakowe, to nie jest rozwiązanie.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH