Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W 2010 r. Graal chce poprawić wyniki, w kilka lat podwoić przychody w grupie

  • Autor: PAP
  • Data: 15-03-2010, 15:17

Producent przetworów rybnych Graal chce w tym roku poprawić ubiegłoroczne wyniki. Spółka szacuje, że w ciągu kilku lat grupa może podwoić przychody, do około 1 mld zł rocznie, poprzez rozwój organiczny oraz akwizycje - poinformował w wywiadzie dla PAP prezes Graala Bogusław Kowalski.

"Naszym długoterminowym celem jest podwojenie obrotów w stosunku do tego, co osiągamy obecnie, czyli osiągnięcie około 1 mld zł przychodów. Jest to kwestia 3-5 lat" - powiedział Kowalski.

"Chcemy to osiągnąć i poprzez rozwój organiczny, i akwizycje. Duży nacisk kładziemy na zwiększenie sprzedaży, mamy przygotowane strategie, jak to osiągnąć. Będziemy się rozwijać bez względu na to, czy będziemy dokonywać akwizycji, czy nie" - dodał.

Zdaniem prezesa, grupa ma szanse za zwiększanie sprzedaży dzięki synergiom w grupie. "Mamy duże możliwości na synergie zakupowe. W każdym obszarze, czy surowców rybnych, czy opakowań można uzyskać efekty synergii" - powiedział.

Prezes poinformował, że nadal jednym z celów Graala jest osiągnięcie rentowności netto na poziomie 6 proc., a dwie spółki z grupy kapitałowej w ubiegłym roku osiągnęły już ten cel.

"Ubiegły rok miał dosyć duży wpływ na rentowność, z powodu różnic kursowych na początku roku. Jednak na stabilnym rynku jesteśmy w stanie osiągnąć ten cel w ciągu kilku lat" - powiedział.

Natomiast w 2010 roku Graal stawia sobie za cel poprawę wyników z 2009 roku. "Celem na 2010 jest poprawienie wyników z 2009 roku. Musimy jednak brać pod uwagę, że kryzys jeszcze się nie zakończył. Jesteśmy uzależnieni od czynników makroekonomicznych" - powiedział prezes.

"Pomimo słabego wyniku za pierwsze półrocze 2009 roku potrafiliśmy odrobić stratę i na koniec roku uzyskać wynik lepszy niż w 2008 roku. Dlatego patrzę optymistycznie na rok 2010" - dodał.

Zdaniem prezesa, rynek rybny w Polsce będzie w 2010 roku stabilny.

"Rynek ryb nie ucierpiał, w 2009 roku wzrósł w granicach 3-4 proc. Myślę, że większego wzrostu nie będzie, w 2010 roku prawdopodobnie będzie się rozwijał w podobnym tempie, 3-5 proc." - ocenił.

Graal nie wypłacał do tej pory dywidendy. Prezes spółki ocenia, że także w tym roku zarząd nie będzie rekomendował przeznaczenia ubiegłorocznego zysku dla akcjonariuszy.

"Na razie nie chcemy wypłacać dywidendy, zamierzamy przeznaczać wypracowane środki na rozwój. Decyzja o dywidendzie raczej nie zapadnie w najbliższym czasie" - powiedział.

Po czterech kwartałach 2009 roku Graal osiągnął 445,8 mln zł przychodów, 16,4 mln zł zysku operacyjnego oraz ponad 3 mln zł zysku netto. W 2008 roku przychody wynosiły 390,5 mln zł, zysk operacyjny 10,5 mln zł, a zysk netto 2,8 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

GRLGraal SA

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.