Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W 2010 roku Jutrzenka, Mieszko i Wawel mają szanse na dalszą poprawę wyników

  • Autor: PAP
  • Data: 25-01-2010, 22:58
W 2010 roku Jutrzenka, Mieszko i Wawel mają szanse na dalszą poprawę wyników

Spółki cukiernicze notowane na warszawskim parkiecie, czyli Jutrzenka, Mieszko i Wawel, mają szanse w 2010 roku na dalszą poprawę wyników wobec roku 2009, który był dla tych firm bardzo dobry - uważają analitycy.

"Na 2010 rok perspektywy dla giełdowych spółek cukierniczych są korzystne, spółki powinny mieć wyniki co najmniej tak dobre jak w 2009 roku, a zakładając dynamikę przychodów, można spodziewać się lepszych zysków" - powiedział PAP Tomasz Manowiec, analityk BM BGŻ.

Jego zdaniem, poprawa wyników będzie efektem m.in. spodziewanego zwiększenia sprzedaży. Jest także szansa, że dotychczasowe wzrosty cen surowców przyhamują, co miałoby bardzo korzystny wpływ na firmy produkujące słodycze.

"To, co mocno szkodzi producentom słodyczy to ceny surowców - cukru i kakao. Ceny te są cały czas w trendzie wzrostowym, choć fundamentalnie nie ma to uzasadnienia. Możliwe, że popyt na surowce cukiernicze jest bardziej finansowy niż branżowy i tworzy się bańka, która prawdopodobnie pęknie. To by było bardzo dobre dla spółek cukierniczych, bo wzrost cen surowców odbija się na ich marżach" - powiedział Manowiec. "Są szanse, że ceny cukru i kakao przynajmniej ustabilizują się i wzrosty nie będą już tak dynamiczne" - dodał.

Kolejnym czynnikiem, który powinien pozytywnie wpływać na sytuację giełdowych producentów słodyczy są działania podejmowane przez te spółki np. w celu obniżki kosztów czy zwiększenia mocy.

"W Mieszku cały czas prowadzona jest restrukturyzacja, która powoduje obniżanie kosztów stałych, czyli poprawę na wyniku operacyjnym. Wawel w tym roku zapowiada wzrost mocy produkcyjnych, zaś inwestycja zostanie przeprowadzona z dotacją unijną. Jutrzenka jest bardzo zadowolona z części słodyczowej grupy - po uporządkowaniu grupy jej wyniki są coraz lepsze" - powiedział Manowiec.

Poza tym, analityk BM BGŻ spodziewa się w 2010 roku dalszego wzrostu rynku słodyczy w Polsce. "W 2009 roku tłumaczono wzrost tym, że w klienci słodzą sobie kryzys drobnymi przyjemnościami. Myślę, że to zostaje w przyzwyczajeniach i rok 2010 będzie tak samo dobry, a dynamika rynku może być zbliżona do roku 2009, kiedy to rynek urósł o około 7-8 proc. Wydaje mi się, że to jest do utrzymania w 2010 roku" - ocenił.

Zdaniem Manowca, rok 2009 był bardzo dobry dla giełdowych firm cukierniczych. "Wszystkie spółki powinny mieć czwarty kwartał bardzo dobry. Widać, że pomimo wzrostu cen surowców spółki dobrze sobie radzą" - powiedział Manowiec.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.