REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W 2011 roku konsumpcja wina wzrosła o sześć proc.

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 25-09-2012, 11:31

Wino, będąc najbardziej aspiracyjną i najbardziej „pozytywną" kategorią alkoholową, prezentuje najwyższą z głównych kategorii alkoholowych dynamikę wzrostu i jest rynkiem o największym potencjale. W roku 2011 odnotowano 6 proc. wzrostu ogólnej kategorii wina, a prognozy rozwoju na najbliższe lata są równie optymistyczne - wynika z danych Polskiej Rady Winiarstwa.

REKLAMA

Głównym motorem rozwoju tej kategorii jest wino stołowe (63 proc. rynku 2011), natomiast segmentami win, które wykazują spadki, są wina deserowe, a w roku 2012 także wina musujące oraz wermuty. Wyraźnym trendem wśród win stołowych jest spadek win bułgarskich i węgierskich oraz wzrost droższych win francuskich, włoskich i chilijskich. Rosną także wina z USA oraz Hiszpanii. Konsumenci coraz częściej wybierają wina wytrawne kosztem półsłodkich oraz wolą czerwone niż białe. Jednocześnie najszybciej rosnącym segmentem są wina różowe.

Wzrost konsumpcji wina jest napędzany przez wzrost dochodów, turystyki i rozwój kultury kulinarnej. Wraz z postępem jednak przed branżą stają nowe wyzwania. Jednocześnie rośnie znaczenie edukacji konsumenta na temat odpowiedzialnego spożywania alkoholu. PRW, jako organizacja zrzeszająca firmy winiarskie i mająca świadomość, iż to na nich spoczywa szczególna odpowiedzialność za kształtowanie wzorców konsumpcji, podczas konferencji zobowiązała się do podjęcia szczególnych działań w celu propagowania wiedzy w tym zakresie. - Wino je st elementem stylu życia, sposobem na miłe i kulturalne spędzenie czasu ze znajomymi. Jednak nie każdy potrafi pić alkohol w sposób odpowiedzialny. Negatywne zjawiska związane z alkoholem nie wynikają z jego używania, ale z nieodpowiedzialnej i nadmiernej jego konsumpcji - powiedziała Pawłowska. Dlatego obalanie fałszywych mitów i stereotypów na temat alkoholu jest kluczowym czynnikiem, który kształtuje właściwe wzorce konsumpcji i stanowi wyzwanie dla całej branży.

W tym celu PRW podejmie kampanię społeczno-edukacyjną, prowadzącą do kształtowania właściwych wzorców zachowań i pogłębiania świadomości na temat konsumpcji wina. Na największym w Polsce stowarzyszeniu skupiającym firmy produkujące, dystrybuujące i importujące wyroby winiarskie spoczywa szczególna odpowiedzialność za kształtowanie wzorców konsumpcji wina w Polsce.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH