Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W branży alkoholowej coraz lepiej

  • Autor: rp.pl
  • Data: 22-05-2008, 20:07

Do 2012 r. nasze wydatki na napoje spirytusowe wzrosną o jedną trzecią. Jeszcze bardziej mogą się cieszyć dystrybutorzy win. To najszybciej rozwijająca się część rynku w alkoholi w Polsce - informuje internetowe wydanie Rzeczpospolitej.

Za pięć lat przeciętny Polak przeznaczy na wódki, gin, brandy, koniaki, whisky i likiery w sumie 103 euro rocznie. W ubiegłym roku jego wydatki na mocne alkohole wyniosły 77,9 euro. - W górę idą dochody Polaków, dlatego stać ich będzie na coraz droższe alkohole - mówi Regina Maiseviciute, analityk z instytutu badawczego Euromonitor International.

Wydatki na napoje spirytusowe będą rosły nie tylko w Polsce, ale także w większości krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W 2012 r. pod względem wydatków per capita na wyroby spirytusowe w 2012 r. wyprzedzą nas - tak jak obecnie - Estończycy (blisko 400 euro), Litwini (nieco ponad 300 euro) i Łotysze (ok. 150 euro). Mniej od Polaków w dalszym ciągu wydawać będą na mocne alkohole m.in. Węgrzy, Czesi i Słowacy.

Euromonitor podaje, że w 2007 r. Polacy kupili w sumie 250 mln litrów napojów spirytusowych. W ciągu ostatnich pięciu lat ilość ta zwiększyła się o 37 proc. Blisko co ósmym kupionym przez nas mocnym trunkiem była wódka. Wybierając ten alkohol, coraz częściej kierujemy się nie niską ceną, ale jakością i marką. - Przybywa Polaków, którzy poszukują droższych wódek, także z importu - uważa Regina Maiseviciute.

Rośnie także popyt na wódki smakowe. - W 2007 r. ich sprzedaż zwiększyła się o ok. 20 proc. - informuje Krzysztof Grudziński, prezes V&S Luksusowej.

Jego zdaniem w tym roku popyt na nie powinien się zwiększać szybciej niż sprzedaż wódki łącznie. Według firmy badawczej Nielsen od lutego 2007 r. do stycznia 2008 r. udział produktów smakowych w rynku wódki przekroczył nieco 17 proc.

W ciągu najbliższych pięciu lat żaden z napojów spirytusowych nie odbierze wódce pozycji lidera na polskim rynku.

Jednak szybciej od popytu na nią będzie rosło zainteresowanie innymi mocnymi alkoholami. Euromonitor szacuje, że z niecałych 25 mln do ok. 30 mln litrów zwiększy się sprzedaż likierów. O ok. 50 proc., do blisko 6 mln litrów, zwiększyć się może ilość kupowanej przez nas whisky.

Polacy będą przeznaczać także coraz więcej pieniędzy na wino. W 2012 r. wydatki na ten alkohol wyniosą 69,1 euro na osobę. Będzie to nieco ponad 35,22 proc. więcej niż w ubiegłym roku, a o 61 proc. w porównaniu z 2002 r.

Zwiększać się będzie przede wszystkim popyt na wina gronowe. Z szacunków Euromonitora wynika, że za pięć lat powinniśmy kupić ich 95,8 mln litrów. W 2007 r. ich sprzedaż wyniosła w Polsce 72,5 mln zł.

Natomiast w dalszym ciągu spadać będzie ilość kupowanego przez nas wina owocowego. W 2007 r. było to 126 mln litrów. W 2012 r. sprzedaż tego alkoholu wyniesie 111 mln l.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
Cukierki idą na giełdę POPRZEDNI ARTYKUŁ

Cukierki idą na giełdę

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.