Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

W połowie roku FoodCare wejdzie w nowe kategorie

W Niepołomicach trwa rozbudowa fabryki firmy FoodCare. Umożliwi ona spółce wprowadzanie nowości. - Marketing pracuje już nad koncepcjami produkcji. W połowie roku można spodziewać się, że zaczniemy działać, także w nowych kategoriach - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wiesław Włodarski, prezes FoodCare. Produkty funkcjonalne będą też powstawać w oparciu o markę Fitella.

W połowie roku FoodCare wejdzie w nowe kategorie
Jeszcze w tym roku FoodCare chce wprowadzić innowacyjne produkty, jak np. batoniki funkcjonalne - wynika z wypowiedzi prezesa spółki, Wiesława Włodarskiego.

Autor: Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
Data: 28-01-2011, 10:05

Do jakiego typu produktów będzie dostosowana rozbudowana fabryka? Jakich nowych produktów możemy się spodziewać?

Przede wszystkim będzie linia aseptyczna do produkcji zdrowych napojów, rozważamy też produkcję różnego rodzaju herbat w płynie czy nawet soków.

Ale rynek soków wydaje się być ustabilizowany, karty rozdane między dużych graczy... W jaki sposób chce Pan powalczyć o tę branżę?

Najłatwiej jest rozpocząć poprzez rozlewanie marki własnej, a za zarobione pieniądze inwestować w swój mały brand. Rynek soków, nektarów i napojów niegazowanych jest tak ogromny, że nawet gdybyśmy uszczknęli 1-2 proc. tego rynku to i tak jest to bardzo dużo. Mamy dystrybucję, mamy klientów, staliśmy się silną firmą napojową. Dokładanie kolejnych cegiełek jest dużo łatwiejsze niż stawianie pierwszej.

Jakiś czas temu mówił Pan o wprowadzaniu także wody i tabletek energetyzujących, czy w rozbudowywanej fabryce będzie na to miejsce?

Temat tabletek energetyzujących został wycofany z naszego biznesu. Jeśli chodzi o wody energetyzujące to też jest jeszcze za wcześnie, a może polski konsument nigdy nie będzie gotowy na taki produkt...

Pod kątem napojów funkcjonalnych zostajemy daleko w tyle za Zachodem...

Zgadza się, dlatego nowe produkty, jak np. shoty witaminowe 4Move Active, typowe napoje dla sportowców, zawierające karoten, calcium, witaminy, są opisane w kilku językach i od razu trafiają na eksport, przede wszystkim do Niemiec i Anglii. W Polsce przyzwyczajenia się zmieniają, ale na to byśmy dorównali temu co dzieje się na Zachodzie potrzeba co najmniej kilku, kilkunastu lat. Ale uważam, że kto jest pierwszy na rynku i pierwszy pokazuje tę innowacyjność ten wygrywa, gdyż wejście w już ustabilizowany rynek jest dużo bardziej kosztowne.

Czyli planują Państwo zdecydowanie rozwijać kategorię produktów funkcjonalnych...

Mamy nawet markę, która ładnie uniesie nowe produkty funkcjonalne - Fitella. To marka stworzona dla kobiet, modna. W minionym roku Fitella utrzymała pozycję lidera jeśli chodzi o musli. Weszliśmy też w segment płatków śniadaniowych i zamierzamy zabrać udziały potentatom. Działamy intensywnie marketingowo. Nie mam jeszcze szczegółowych danych o naszych udziałach w tym rynku, ale patrząc po wielkości sprzedaży liczę, że udało nam się do tej pory zgarnąć 2 proc. To bardzo trudny rynek, półki są już zajęte, ale Fitella ma coś w sobie.

więcej informacji:

Wiesław Włodarski RSS ALERT    /    FoodCare RSS ALERT    /    Fitella RSS ALERT    /    żywność funkcjonalna RSS ALERT    /    napoje energetyzujące RSS ALERT    /    soki RSS ALERT    /    linia aseptyczna RSS ALERT    /    musli RSS ALERT    /    baton RSS ALERT    /    woda RSS ALERT

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.